Това е цитат от Националната стратегия за детето 2008-2018г.:
Една от групите, чиито права се нарушават и за дискриминацията на която рядко се говори, е тази на децата момичета. Много често в някои райони и етнически групи те от ранна възраст биват включвани в домакинската работа и грижата за по-малки братя и сестри за сметка на времето, което трябва да отделят за образование. Ранните бракове, които са практика в някои етнически групи, също водят до изключване на момичетата от образователната система. В резултат се прекъсва развитието на момичетата, те остават предимно вкъщи и не могат да се реализират като пълноценни личности. С цел да се изгради чувствителност и нетърпимост към нарушаване правата на момичетата, да се разработят и наложат в практиката подходи за работа по преодоляване на проблема и за да се намали броят на момичетата с нарушено право на развитие, следва да се направи следното:
3. Промяна на нагласите към мястото на момичетата и жената в семейството и обществото и гарантиране правото на развитие и равнопоставеност чрез:
3.1. разработване на "карта на проблема" - регионите, социалните и етническите групи, в които са нарушени правата на момичетата;
3.2. разработване на адекватни подходи за повишаване чувствителността на различни нива - семейство, общност, за преодоляване на проблема;
3.3. наблюдение и контрол от страна на институциите за спазване на правата на момичетата - от страна на системата за закрила на детето и местните власти;
3.4. налагане на рестриктивни мерки към семействата, нарушаващи или допускащи нарушение на правата на момичетата;
3.5. разработване и прилагане на поощрения към семействата, които променят трайно дискриминационното си отношение към момичетата.
Питам само къде е комисията по дискриминацията между половете?
Една от групите, чиито права се нарушават и за дискриминацията на която рядко се говори, е тази на децата момичета. Много често в някои райони и етнически групи те от ранна възраст биват включвани в домакинската работа и грижата за по-малки братя и сестри за сметка на времето, което трябва да отделят за образование. Ранните бракове, които са практика в някои етнически групи, също водят до изключване на момичетата от образователната система. В резултат се прекъсва развитието на момичетата, те остават предимно вкъщи и не могат да се реализират като пълноценни личности. С цел да се изгради чувствителност и нетърпимост към нарушаване правата на момичетата, да се разработят и наложат в практиката подходи за работа по преодоляване на проблема и за да се намали броят на момичетата с нарушено право на развитие, следва да се направи следното:
3. Промяна на нагласите към мястото на момичетата и жената в семейството и обществото и гарантиране правото на развитие и равнопоставеност чрез:
3.1. разработване на "карта на проблема" - регионите, социалните и етническите групи, в които са нарушени правата на момичетата;
3.2. разработване на адекватни подходи за повишаване чувствителността на различни нива - семейство, общност, за преодоляване на проблема;
3.3. наблюдение и контрол от страна на институциите за спазване на правата на момичетата - от страна на системата за закрила на детето и местните власти;
3.4. налагане на рестриктивни мерки към семействата, нарушаващи или допускащи нарушение на правата на момичетата;
3.5. разработване и прилагане на поощрения към семействата, които променят трайно дискриминационното си отношение към момичетата.
Питам само къде е комисията по дискриминацията между половете?
Коментар