А бе и аз съм оптимист ама да не се наточваме много че вижте го олиото каде отиде.Сорт брент де.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Паника на БФБ !!!
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Петър КараивановПървоначално изпратено от Люк СкайуокърПървоначално изпратено от be_googleголяма паника днес - никой не продава!
Със злоба и смяна на никове нищо не се постига.
В понеделник ще размазвам меченцата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Svetoslav101Пешко, някой друг понеделник визираш нали?
Оптимизма на тази борса ще царува до края на месеца.
ПП-Уискито беше превъзходно!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Петър КараивановПървоначално изпратено от Люк СкайуокърПървоначално изпратено от be_googleголяма паника днес - никой не продава!
наздраве!
още утре ще мариновам пържолките за мезе!
Коментар
-
Анализатори: Борсата ще се срине пак, ако блокират еврофондовете
Пътното строителство и агросекторът са най-застрашени от спад
от Чавдар Първанов | chavdarp@dnevnik.bg [334 прочитания]
12 май, 18:47
Евентуално блокиране на средствата по структурните фондове на ЕС за България ще доведе до нов срив на борсата и ще има изключително негативен ефект върху местния капиталов пазар. Това предупредиха анализаторите след поредните информации, че Брюксел готви финансови санкции на страната заради невъзможността правителството да се справи с корупцията. "Спадът на капиталовия пазар ще бъде силен, рязък и повсеместен", посочи Цанко Арабаджиев, портфолио мениджър в "ОББ асет мениджмънт".
Пътностроителните и инфраструктурните компании, както и тези от агробизнеса са най-застрашените от евентуално спиране на парите по европейските фондове според борсовите експерти. Въпросните дружества разчитат на парите по оперативните програми на Евросъюза и едно тяхно блокиране неминуемо се очаква да засегне негативно и финансовите им резултати. Акциите на дружествата от тези два сектора са сред най-поевтиняващите на Българската фондова борса (БФБ) от началото на годината, като тези на пътностроителните компании - "Холдинг пътища", "Трейс груп" и "Мостстрой", загубиха между 44 и 60 на сто от стойността си (виж графиките). За сравнение, основните индекси на БФБ се понижиха с около 30%.
Като основна причина за срива анализаторите отбелязаха всеобщия силен спад на фондовия пазар, но страхът от възможността Брюксел да спре европарите за България също е изиграл отрицателна роля, и то не само върху книжата на инфраструктурните компании.
"Скандалите около структурните фондове дадоха и продължават да дават отражение върху пазарната оценка на голяма част от публичните компании", смята Северин Въртигов, портфолио мениджър в "Бенчмарк асет мениджмънт". По думите му сред засегнатите са и част от компаниите с ниска капитализация, тъй като голяма част от европейските програми са насочени за насърчаване на малкия и средния бизнес в страната. Общо за малко повече от четирите месеца през тази година капитализацията на българската борса намаля с над 21 на сто и към вчерашна дата се равняваше на около 22.9 млрд. лв., или 41% от брутния вътрешен продукт на страната. Към края на миналата година съотношението беше над 55 на сто.
Все пак инвестиционните консултанти успокоиха, че дори и да има реални финансови санкции за България, перспективите са мрачни само в краткосрочен етап. "Става въпрос за евентуални временни санкции, а не за окончателно спиране на средствата от еврофондовете и затова въздействията върху компаниите, работещи в засегнатите сектори, не биха били съществени", каза Димитър Тончев, прокурист в "ДСК управление на активи". Наред с това немалко участници на пазара споделят мнението, че негативният изход от ситуацията до известна степен е калкулиран в сегашните цени на компаниите.
Наличието на значителни бюджетни излишъци също увеличава добрите шансове пред компаниите в сектора. От последния брой на "Капитал" пък стана ясно, че португалските компании, които получиха концесията за автомагистрала "Тракия", са се отказали от проекта и вероятно ще бъдат заместени от българските пътностроителни компании, в това число и тези, които са представени на борсата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Моабет да ставаПървоначално изпратено от botziднес май пак ързулкане на доло ще има вече 6 пореден ден ....... ебахти оптимизма
Днес ако сме надолу (най-вероятно) ще е седмия :-(
Коментар
Коментар