If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Корпоративна ТБ (6C9 / CORP) (архив до 17.10.2014 г.)
Гриша Ганчев и КТБ ще инвестират в завод за автомобили
Капиталът на "Литекс моторс" ще бъде 20 млн. лв.
от Стефан Антонов stefanan@dnevnik.bg [186 прочитания]
днес, 18:34
Гриша Ганчев и КТБ ще инвестират в завод за автомобили
Гриша Ганчев влиза в бизнеса с автомобили
В случай че се стигне до производство на моторни превозни средства, "Литекс моторс" ще бъде единствената компания, която ще осъществява такава дейност в България. Подобни начинания завършваха с неуспех в миналото и към момента у нас секторът на автомобилостроенето е застъпен само посредством производство на авточасти.
Водещи по инвестиции в тази област у нас са белгийската компания "Мелексис" и френската "Монтюпе". В България "Мелексис" произвежда електроника за автомобилни гиганти като "Фолксваген", "Тойота", а с новата му фабрика, която заработи през октомври 2006 г., се очаква оборотът да достигне 120 млн. евро през 2009 г. "Монтюпе" пък получи сертификат за първи клас инвеститор за своя проект да изгради производствен завод в Русе. Неговият капацитет е 1.2 млн. цилиндрови глави годишно. Производство вече започна в първия цех, чиято площ е 138 хил. кв.м. Предстои доставката на оборудването, с което ще се достигне и пълния капацитет.
Сред останалите компании, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия в България, са "Джонсън контролс" и няколко по-малки фирми.
има доста интересни компании в Китай и Индия за компактни, здрави, еко автомобили. има модели и по $3-4000 беше въпрос на време на някой да му светне!
Ще поздравя следващия на който му хрумне, че бъдещето е и на електромобилите
Гриша Ганчев и КТБ ще инвестират в завод за автомобили
Капиталът на "Литекс моторс" ще бъде 20 млн. лв.
от Стефан Антонов stefanan@dnevnik.bg [186 прочитания]
днес, 18:34
Гриша Ганчев и КТБ ще инвестират в завод за автомобили
Гриша Ганчев влиза в бизнеса с автомобили
Фотограф: АСЕН ТОНЕВ
Корпоративна търговска банка (КТБ) и Гриша Ганчев стават съдружници в новоучреденото дружество "Литекс моторс". Банката ще запише 8 процента в него, съобщиха от финансовата институция. Основен партньор и собственик в компанията ще бъде ловешкият бизнесмен Гриша Ганчев, без обаче да става ясно с кое от дружествата си ще участва той. "Литекс моторс" ще се занимава с проектиране и производство на автомобили, мотори и други превозни средства, както и с търговия с превозни средства и резервни части.
Финансовият сайт Insuranse.bg цитира председателя на надзорния съвет на банката Цветан Василев, според когото лицензът за сглобяване на автомобили ще бъде от азиатска компания, а предполагаемият пазар освен България ще обхване и съседите Гърция и Румъния.
Капиталът на новата компания ще бъде 20 млн. лв., разпределен в 20 хил. акции с номинал 1000 лв. Така участието на Корпоративна банка ще достигне 1600 акции, или 1.6 млн. лв.
Производственият капацитет и датата, на която ще може да стартира производството, също не бяха споменати. От пресслужбата на Корпоративна търговска банка обясниха, че лицензионното споразумение още не е подписано, а именно в него предстои да се уточни числеността на произвежданите единици и други детайли, които в момента не може да се коментират. Гриша Ганчев не беше открит за коментар.
В случай че се стигне до производство на моторни превозни средства, "Литекс моторс" ще бъде единствената компания, която ще осъществява такава дейност в България. Подобни начинания завършваха с неуспех в миналото и към момента у нас секторът на автомобилостроенето е застъпен само посредством производство на авточасти.
Водещи по инвестиции в тази област у нас са белгийската компания "Мелексис" и френската "Монтюпе". В България "Мелексис" произвежда електроника за автомобилни гиганти като "Фолксваген", "Тойота", а с новата му фабрика, която заработи през октомври 2006 г., се очаква оборотът да достигне 120 млн. евро през 2009 г. "Монтюпе" пък получи сертификат за първи клас инвеститор за своя проект да изгради производствен завод в Русе. Неговият капацитет е 1.2 млн. цилиндрови глави годишно. Производство вече започна в първия цех, чиято площ е 138 хил. кв.м. Предстои доставката на оборудването, с което ще се достигне и пълния капацитет.
Сред останалите компании, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия в България, са "Джонсън контролс" и няколко по-малки фирми.
Странно защо тази новина остава без коментари.
А си заслужава.
Темата бих я кръстил не "Китайска кола, сглобявана в Ловеч",
а китайска кола, сглобявана в Европейския съюз.
Не знам китайска компания досега да е започнала производство
в ЕС.
Конкуренцията в автомобилния сектор е огромна.
Китайски коли за ЕС е сериозно предизвикателство,
дано Гриша Ганчев и Цецо Василев да са го премислили добре.
Нискобюджетните автомобили имат безспорно бъдеще, особено
в регион като нашия с ниски заплати и нисък стандарт на живот.
Не знам дали е логично да сравняваме резултатите на Дачия-Рено, но все пак ето какво открих на техния сайт.
Първо става въпрос за огромни инвестиции:
Investments
800 million Euros: value of capital increases achieved by Renault at Dacia
1 billion Euros: value of investments between 2000 and 2007
200 million Euros: average value of annual investments
Печалбите са доста по-късно:
Finances
363 million Euros: total losses between 2000 and 2004
302 million Euros: value of profits made between 2005 and 2007
61 million Euros: value of accounting losses at the end of 2007
0: value of the profit distributed by Dacia by the end of 2007
Но растежът на Дачия в момента е впечатляващ:
The Dacia brand confirmed its success in Europe in the first quarter, with sales increasing by a full 71.2%. The latest Logan-platform model, Sandero, presented at the Geneva Motor Show, will be launched alongside Logan sedan and Logan MCV from June.
Това е статистиката на китайския производител "Чери", не е зле:
Chery sales history
2000: ~2,000
2001: ~28,000
2002: ~50,000
2003: ~90,000 (8th in China)
2004: ~86,000 (10th in China)
2005: ~188,000 (5th in China)
2006: ~305,000 (Chery made 307,232 cars in 2006.)[7]
2007: ~381,000[8] (4th in China)
Моделът Chery QQ: 4-door hatchback е втората най-евтина кола
в света - $4781.
Другите са:
1. Tata Nano: 4-door hatchback. India. $2497
3. Suzuki Maruti 800: 5-door hatchback. $4994
4. Geely MR: 5-door. China. $5500
5. Geely HQ SRV: 5-door "tall" estate. China $5780
6. Chery A-1: 5-door hatchback. China. $7340
7. Tata Indica: India. $8500
8. Hyundai i10. 5-door hatchback. South Korea. $9096
9. Fiat Palio. 5-door hatchback. "World-car." $9242
10. Renault/Dacia Logan:$9477
Не знам дали Румен Антонов е замесен в ловешкия завод,
само припомням:
Български скоростни кутии в китайски коли
17 Януари 2007, 09:35 / Speed Press
Китайската компания купи производствени права върху 6-степенна автоматична трансмисия Antonov TX6, която ще внедри в моделите си от 2008 г.
Бордът на директорите на компанията Antonov, основана и собственост на българина Румен Антонов, обяви, че е сключил договор за производствен лиценз с китайската фирма Geely Automobile. Предмет на документа е права за производство на TX6 6-степенна автоматична предавателна кутия. Според лиценза Geely притежава неексклузивни права за световно производство и продажба на трансмисията на компанията Antonov, която ще осигури помощ при създаването на дизайна.
Стойността на проекта е 900 000 евро през следващите 9 месеца и процент от всеки произведен екземпляр на предавателната кутия.
Geely е един от водещите автомобилни производители на Китай, чиито акции се котират на борсата в Хонконг. Годишното производство на компанията е 200 000 коли, а новата трансмисия може да бъде вградена в моделите от 2008 г.
Geely вече разполага с два модела, които се предлагат с автоматични скорости. Трансмисията също така ще може да се преотстъпва на други производители по света.
„Geely си осигури лицензни права върху Antonov TX6, който ще заздрави трансмисионната ни гама. Технологията на Antonov е компактно и евтино решение. С нетърпение очакваме внедряването й в серийно производство от 2008 г.”, пояснява Ан Конгуй, вицепрезидент на Geely Automotive.
Иначе, макар и бавно, китайците се учат да правят коли.
Вижте какво са представили на изложението в Пекин преди месец: http://varnaracing.net/news/топ-10-концептуални-модела-на-китай-2008-04.html
И накрая да добавя, че като акционер КТБ никога не ме е разочаровала. Въобще не ми я сравнявайте с други банки, които отдавна са под емисионната цена от IPO-то.
Корпоративна си е Корпоративна.
Ami Dachiqta ne e super kola ama ve4e navodnixa pazara s cena i dobri lizingi, a ako osigurat i dobro servizno obslugvane ne vigdam nishto losho v tova , 4e e kitaisko. To u nas i bez tova ot texnikata 90-95% e kitaiska.
Коментар
nevermind
Първоначално изпратено от Mr_crash
Първоначално изпратено от Цар Симеон Велики
Китайска кола сглобявана в Ловеч. Баси. Кво ли животно пък ще е това?
Китайски боклук с надпис Made in EU
Да си спомним за Москвич Алеко
Москвич Алеко e v sushtnost dosta star model na Renault!
Китайците в икономиката са на светлини години пред нас. А що се отнася да ли са грозни не са. Използват за интериор и екстериор най-добрите дизайнери на света.
Банка, община и частна компания ще вдигат у нас завод за автомобили, стана ясно вчера. Плановете са в него да се сглобяват китайски коли.
Проектът ще се реализира от дружеството „Литекс моторс”. В съобщение до фондовата борса от 30 април Корпоративна банка обявява, че ще придобие 8% от компанията. Тя ще е с капитал 20 млн. лева. Останала част е на „Литекс комерс”, която е на бизнесмена Гриша Ганчев. Според борсовата информация фирмата ще се занимава с проектиране и производство на автомобили, мотори, мотопеди и други превозни средства. Освен това ще прави и резервни части и аксесоари, ще предлага сервизна и ремонтна дейност. Водят се преговори с китайски производител за производство у нас по лиценз, обясни Цветан Василев, шеф на Корпоративна банка. Той обаче не уточни коя е азиатската компания. Заводът ще се строи на зелено, като е възможно в „Литекс моторс” с терен да влезе и община Ловеч. Предприятието можело да заработи след две години. Автомобилите ще се предлагат за пазарите у нас, в Гърция и Румъния.
Активите на банковата система с повишение от 34% към края на март
30.04.2008 16:19
В края на март общата сума на активите на банковата система е 59,5 млрд. лв., като нараства с 33,6% на годишна база, показва статистиката на Българска народна банка. От началото на 2008 г. увеличението е с 0,7 на сто.
Брутните кредити и аванси отчитат тримесечен растеж с 2%, в който основен принос имат банките от първа група, показват още данните на БНБ. Спрямо март 2007 г. брутните кредити и аванси се увеличават с 38,4% и достигат 45,78 млрд. лв.
В рамките на първото тримесечие на 2008 г. кредитите на предприятия нарастват с 6,8% до 25,95 млрд. лв., а експозициите на дребно – със 7 на сто до 13,88 млрд. лв. Най-висок темп на растеж е отчетен при жилищните ипотечни кредити – със 7,8% до 6,35 млрд. лв.
За една година корпоративният сегмент нараства с 58,2%, експозициите на дребно се увеличават с 55%, а ипотечните кредити – с 61,2%.
При класифицираните експозиции за първите три месеца на 2008 г. се наблюдава лек спад на дела на най-високорисковата група („необслужвани”) за сметка на нарастването в групата „под наблюдение”, посочват още от БНБ.
За първите три месеца на 2008 г. нарастване е отчетено и при финансовите активи, отчитани по справедлива стойност в печалбата или загубата - с 10,2% до 1,09 млрд. лв.
Петте най-големи кредитни институции леко увеличават пазарния си дял, измерен чрез активите, който в края на март е 56,8%. Делът на банките от втора група в активите на банковата система е 38,1%, а на клоновете на чуждестранни банки – 5,1%.
Към 31 март 2008 г. привлечените средства в банковата система, представляващи финансови пасиви оценявани по амортизирана стойност, възлизат на 52,13 млрд. лв. През тримесечието привлеченият ресурс в системата отчита минимален спад, но в рамките на последните 12 месеца е отбелязан растеж с 33,3 на сто.
В края на първото тримесечие депозитите от граждани и домакинства представляват най-големият сегмент на привлечените средства с дял от 38,1%, като за трите месеца на 2008 г. те нарастват с 4,6%, а за една година – с 30,2%.
Поетите рискове към март 2008 г. са адекватно покрити в повечето кредитни институции, уточняват от БНБ. Отношението на обща капиталова адекватност на банковата система в края на първото тримесечие е 14,5% (при 13,8% към декември 2007 г.).
Ликвидността в банковия сектор към март 2008 г. е добра, но от гледна точка на въздействието на нови фактори от вътрешно и външно естество върху банковата система са необходими промени в прогнозирането и управлението на ликвидния риск, се казва още в съобщението на БНБ.
Към 31 март 2008 г. банковата система реализира печалба в размер на 359 млн. лв., която е с 50,2% повече спрямо същия период на 2007 г.
На 29 април 2008г. Управителният съвет на КТБ АД взе решение банката да участва при учредяването на акционерно дружество “ЛИТЕКС МОТОРС” АД и да придобие дялово участие в “ЛИТЕКС МОТОРС” АД в размер на 8% от капитала на това дружеството, който капитал е в размер на 20 000 000 (двадесет милиона) лева, а именно: банката да придобие 1 600 броя обикновени налични поименни акции с право на глас от капитала на “ЛИТЕКС МОТОРС” АД в процес на учредяване, всяка една с номинална стойност от 1000 лева, като “Корпоративна търговска банка” АД придобие горепосочените 1 600 акции от капитала на “ЛИТЕКС МОТОРС” АД в процес на учредяване на цена общо в размер на 1 600 000 (един милион и шестстотин хиляди) лева, т.е. по номинална стойност. Дружеството ще има за предмет на дейност - проектиране и производство на автомобили, мотори, мотопеди и други превозни средства, внос, износ и търговия с автомобили, мотори, мотопеди и други превозни средства, производство, внос и търговия с резервни части и аксесоари, горива и масла, вкл. на части и автоаксесоари, автосервизна и ремонтна дейност, сглобяване, тунинг, вътрешно- и външнотърговска дейност, транспортна и спедиторска дейност, както и всяка друга дейност, незабранена със закон или подзаконов нормативен акт.
БНБ: Качеството на активите на банките се запазва доброDarikNews - 29 Април 2008, 16:56
Международните валутни резерви на България към края на 2007 година възлизат на 11,935 млрд. евро, което е 41 процента от БВП, сочи докладът на БНБ за изтеклата година, който беше внесен в Народното събрание.Нетните преки чуждестранни инвестиции достигат 20,5 процента от БВП и покриват над 100 процента от дефицита по текущата и по капиталовата сметка, който в голяма степен са дължи на вноса на капиталови стоки.В отчета се отбелязва, че притокът на чуждестранни капитали е останал висок и през втората половина на годината въпреки стагнацията в световен мащаб заради ипотечната криза в САЩ.Качеството на активите на банките се запазва добро. Към средата на годината повишаването на кредитирането към частния сектор се увеличава до 47,7 процента на годишна база при 24.6 на сто през 2006 година. Ускоряването на кредитирането е особено ясно при небанковите институции, а не толкова при домакинствата.В края на 2007 година сумата на активите на банките нараства до 59,1 млрд. лв., което е с 40 процента повече спрямо 2006 година. Основен принос за това е нарастването на депозитите и увеличението на собствения капитал.
Коментар