If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Също така има един американски филм:"Широко затворени очи".
/ Женен нюйоркски доктор (Том Круз) се отдава на опасна и унищожителна одисея на сексуални и духовни открития след като жена му признава, че веднъж почти му е изневерила. /.
Също така има един американски филм:"Широко затворени очи".
/ Женен нюйоркски доктор (Том Круз) се отдава на опасна и унищожителна одисея на сексуални и духовни открития след като жена му признава, че веднъж почти му е изневерила. /.
Възраждането на "Химко" е една от 68-те мерки за съживяване на Северозапада. Съдбата на знаковото за региона предприятие отново е в ръцете на магистратите и на държавата. В окръжния съд вече тече дело за възобновяване на производството по несъстоятелност, тъй като оздравителната програма на "Ново Химко" се провали. Процесът се води по молба на мажоритарните кредитори "Булгаргаз" и НЕК. Държавните дружества имат претенции за около 70 млн. лв., а това са 87% от всички дългове на "Химко". Министърът на икономиката Трайчо Трайков и на финансите - Симеон Дянков, трябва да излязат с адекватно предложение, което да рестартира торовия завод. При това - с нови технологии и с изчистен имидж. Щом той заработи, "Химко" ще е третият "локомотив" на икономиката във Врачанско, която сега се тегли основно от АЕЦ "Козлодуй" и циментовия завод в Бели извор. Настоявам и за няколко инфрастуктурни проекта, за които се иска рамото на държавата. Единият е за разширяване на околовръстния път на Враца, който ще е част от магистралата Ботевград-Видин. Той е заложен с ширина 10,5 м, докато другата част от шосето ще е 20-метрова. Предложението ми е да се разшири и да стане еднакъв с цялата магистрала. Другата инфарктна точка в района е шосето от АЕЦ "Козлодуй" до Плевен, което не е пипано от 30 г. След аварията в японската атомна централа "Фукушима" трябва да се помисли за алтернативен път, който е задължителен от гледна точка на сигурността и възможностите за евакуация. Очакванията ми от финансовия министър Симеон Дянков са той да помогне със средства от държавния бюджет за финансиране на тези проекти от област Враца. Те са класирани и одобрени, но няма пари за стартирането им.
Записа Райна Тошева
Министър Трайчо Трайков иска национализация на „Химко”
Вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков идва днес във Враца. Очаква се той да информира местната управа каква ще е съдбата на бившия торов гигант „Химко”, съобщи вчера народният представител от ГЕРБ за Враца Николай Коцев. Въпросът за „Химко” е един от общо 68-те, които са предоставени на министрите от кабинета относно развитието на Северозападна България. Спряга се идеята врачанският химкомбинат, познат навремето по целия Балкански полуостров, да бъде национализиран и част от него да започне да работи. Според първоначалните разговори министър Дянков е против идеята, но пък министърът на енергетиката Трайчо Трайков я подкрепя.
„Какво ще бъде решението относно „Химко”, очакваме министър Дянков да съобщи днес. Сагата с врачанския торов завод се влачи от дълги години и ако преди заводът се продаваше за един долар, сега цената му е едно евро. Повече ми се струва, че цялата работа стана „един пробит долар” или една пробита сделка. По-скоро министрите трябва да си говорят по този въпрос”, коментира Николай Коцев.
Народният представител даде своето мнение и като гражданин, и като областен ръководител на ГЕРБ относно негативната кампания и обвинения на БСП срещу правителството. „Това е все едно да даваш бавнодействаща отрова на човек в продължение на 20 години, а след това, когато най-после се отърве от теб, ти да му натякваш, че е зле, че е болен. Не правителството на ГЕРБ е довело народа до просешка тояга. Това, че някои обещават кофички с кисело мляко, а не магистрали, и ни нападат, че магистралите не се ядат, е причината да бъдем в това положение”, коментира депутатът. „Казвам го и пак повтарям - как ще дойдат инвеститори, като те първо се интересуват от инфраструктурата? Това трябва да се подобри най-напред”, заяви още Коцев. Той посочи и идея на областната структура на ГЕРБ, която ще се осъществи за първи път в страната. Тя е в помощ на хората по селата, които не са крупни арендатори, а отглеждат малък брой животни. „Тези хора не знаят по какви проекти и програми да кандидатстват и тук ние ще им помогнем”, обясни депутатът. Общинските секретари по места ще преминат през обучение в земеделските служби в региона и след това ще обикалят по населените места, за да представят пред хората начините за кандидатстване за субсидии.
На срещата вчера присъстваха и областният управител на Враца Пепа Владимирова и заместникът й Цветелина Теофилова. Губернаторът съобщи, че утре ще се проведе среща с представители на агенция „Пътна инфраструктура”, инициирана след отправено до АПИ писмо, в което се иска пътят Видин - Мездра да стане национален обект. „Идеята е този път да се препроектира и особено в частта си при Враца, където габаритът на отсечката е 7 – 10.5, а не 7 - 20 както в останалата част на трасето”, обясни Пепа Владимирова. Въпреки ремонта и разширяването на пътя по проекта, край Враца отново ще се получи тапа от автомобили заради габарита. „Имаме уверението, че препроектирането ще бъде направено”, сподели още губернаторът. При първата среща с АПИ е станало ясно, че област Враца е с най-много проекти от останалите региона в Северозапада и парите ще бъдат отпуснати именно за нас. „Нужно е всички местни депутати да работят обединени за съживяване на региона, пък в Народното събрание да си правят политика”, смята областният управител.
Коментар