Пепи, какво стана с Дунав мост 2? До кога ще чакаме?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мостстрой АД (5MY / MOSTS)
Collapse
X
-
[quote="abc"]Разследват кредитори на “Тракия” за пране на пари
Това е последният пирон в ковчега на сделката, твърди Чачев
Полицията претърси и временно затвори офисите в Мадрид и Барселона на португалската банка "Ешпирито санто" (Банка на Светия дух). Причината е проверка за пране на пари, съобщи АП. Разследването се води от съдията Балтазар Гарсон, известен с делата си срещу чилийския диктатор Аугусто Пиночет и терористите от "Ал Кайда".
Банката на Светия дух има над 1,6 млн. клиенти и 600 клона. След новината за започналото следствие акциите й поевтиняха с 1,1% до 12,33 евро. Миналата година централата на трезора в Лисабон бе претърсвана заради разследване за данъчни измами и пране на пари. Финансовата институция е известна у нас като един от двамата кредитори на португалските фирми "Лена", МСФ и "Сомаг", които подписаха договора за концесията на магистрала "Тракия" с кабинета "Сакскобургготски". Според първоначалните условия на сделката строителството на аутобана трябваше да бъде осигурено от "Кредит Суис фърст Бостън" (49%) и Банко Ешпирито Санто (51%). Португалската банка е и финансов консултант по договора. Още по време на подписването на контракта бившият строителен министър и депутат от ДСБ Евгени Чачев предупреди, че банката е подозирана в пране на милиарди долари от авоарите на Пиночет. Сделката бе окачествена като добра за кредиторите и неизгодна за държавата заради високите лихви на заема и държавните гаранции по него, във финансовия одит на международните експерти от "Прайс Уотърхаус Купър". Това може би е последният пирон в ковчега на тази сделка, коментира Чачев. Съмнителната репутация на евентуалните кредитори на би трябвало да повлияе на решението на кабинета за съдбата на сделката. Както "Стандарт" вече писа, строителният министър Асен Гагаузов препоръча на премиера Станишев да прекрати концесията, заради незадоволителните резултати от разговорите с португалските фирми за предоговаряне на сделката.
Наталия Малчева[/quote
Абе, докога ще ги търпят тези португалци да се моткат и защо не се дава ход на строителството на магистрала Тракия от БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ ??? Айде, стига подаръци / авиокомпанив Балкан, БТК и мн.др..../, време е да се работи за интересите на всички в тази държава.;-)
Коментар
-
Ето и гръцка строителна фирма е забавила поръчка с 8 -месеца, каза г-н Гагаузов в НС. Не е ли време , правителството да пренасочи строителството на магистралите към български фирми, които работят качественно и в срок, и са доказали това.;-) Всички ние очакваме разумно решение от Правителството за магистрала Тракия, избери българското !
Коментар
-
Anton Chigurh
Коментар
-
Държавата може да подкрепи частен инвеститор, който да вложи собствени средства в изграждането на тунела Троян – Карлово. Това се казва в писмо на транспортния министър Петър Мутафчиев до кметовете на Карлово и на Троян Емил Кабаиванов и Бончо Петров и до председателя на Сдружението за прокопаване на тунела под балкана Нанчо Чакъров.
Проектът бе включен в националната стратегия за развитие на страната през 2001 г., но не е залегнал в приетата преди няколко месеца стратегия за развитие на пътната инфраструктура на България. Причината е липсата на свободни средства за финансиране на строежа, който се оценява на около 200 - 300 милиона евро.
Преди няколко месеца мощна италианска банка, чието име не бе оповестено, заяви желание да инвестира в изграждането на тунела. След това и австрийски концерн се поинтересува от проекта. До момента обаче няма реални действия.
През последните месеци кметовете и представители на сдружението непрекъснато търсят среща с транспортния министър Мутафчиев и с министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов по тази тема, но досега такава среща не се е състояла заради служебна ангажираност на държавниците. Очаква се до края на ноември тя да стане факт, съобщиха от сдружението. Ще присъстват и експерти от италианската банка, заявила интерес да инвестира в тунела, и представители на парламентарните комисии по бюджет и финанси, икономическо развитие и транспорт и съобщения.
Идеята за прокопаване на тунела под Стара планина е на 100 години, но досега са правени само предпроектни проучвания. Специалисти смятат, че най-удобното място за строеж на съоръжението е между Троян и карловските села Кърнаре и Христо Даново, като дължината на бъдещото трасе е малко над 21 км. Тунелът ще включва жп-линия и шосе, които ще работят целогодишно, за разлика от пътя през прохода, който се затваря през зимния период. След изграждането на тунела той ще стане най-пряката и удобна връзка между централна Северна и Южна България с перспектива да се включи и в европейските коридори.Simply attempt to be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful
Коментар
-
Десислава
А за силикон дават!
Коментар
Коментар