Първоначално изпратено от B.Graham
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ХД Пътища АД (6H2 / HDPAT) - архив до 01.09.11
Collapse
Заключена.
X
X
-
Първоначално изпратено от ПепиЗначи,
че на 14 за другият лот Стара Загора- Нова загора............,
крайно време беше, да се спре с политическите боричкания,
който има базите , техниката, инвестира да му се даде фронт за работа,
защото всяко едно забавяне води до оскъпяване и неоправдани човешки жертви по пътищата!
Коментар
-
Компаниите, които предварително бяха сочени за сигурни участници (а от някои експерти - и като бъдещи победители) в търговете за трите лота на магистрала "Тракия", вчера се включиха в наддаването за първата отсечка от Нова Загора до Ямбол. Сред осемте кандидата има пет от чужбина, но макар сред тях да има известни имена от Австрия, позициите им изглеждат несравнимо по-слаби от тези от България. През ноември ще бъдат отворени ценовите оферти, но отсега очакванията на държавата са строителството да излезе два пъти по-скъпо в сравнение с предложеното преди три години от неуспелия българско-португалския консорциум. Възможно е до края на годината да има вече подписани договори, близо 300 млн. лева от бюджетния излишък са предвидени за "Тракия", а депутатите се готвят да искат още средства от излишъка.
Българските кандидати са големите играчи в пътния бранш - "Холдинг Пътища" на Васил Божков, "Трейс груп" на Николай Михайлов и "Главболгарстрой" на Симеон Пешов. Те се явяват в съдружие с фирми от холдинговите им структури и други български компании от бранша (подробности на dnevnik.bg).
"Ясно е кои са победителите в трите лота. Това са "Холдинг Пътища", "Трейс груп" и "Главболгарстрой", прогнозира вчера в парламента депутатът от НДСВ Олимпи Кътев. При обявяването на поръчката в началото на август изпълнителният директор на строителната камара Иван Бойков каза, че условията в търга са направени така, че да спечелят именно трите родни компании.
За разлика от тях чуждите кандидати предпочетоха да участват солово. Това са турските "Доуш Иншат", която прави отсечката от Карнобат до Бургас по магистралата, и малко познатата "Онур" ("Онур кънстракшън интернешънъл" е строила през 2004 г. участъци от магистрали в Хърватия и Украйна). Участват още австрийските компании "Щрабаг" (прочула се покрай проблеми с новия терминал на летище София) и "Алпине Бау" (изграждаща със закъснение хидровъзела "Цанков камък"), както и малко известната гръцка "Актор", която е отскоро на българския пазар. В Гърция фирмата е изграждала олимпийски обекти.
Нито една от петте фирми в българско-португалския консорциум, който имаше сключен концесионен договор за магистралата, не подаде оферта. Това са португалските "Лена", "Сомаг" и МСФ и държавните "Автомагистрали" и "Техноекспортстрой". Договорът с тях беше прекратен през май след силен обществен натиск и поради невъзможност да осигурят финансиране за изграждането на аутобана.
За момента са обявени търговете за два лота - участъците от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол. За третата отсечка, от Ямбол до Карнобат, все още не е приключило проектирането.
Вчера бяха отворени предложенията за отсечката Нова Загора - Ямбол с дължина 36 км. От 28 компании, закупили тръжна документация, оферти подадоха 8 фирми и сдружения. До месец комисията ще провери техническата и юридическата част по офертите. Тези, които отговарят на всички условия, ще бъдат поканени за отваряне на пликовете с ценовите предложения. Плановете са това да стане през ноември. Ако няма възражения от страна на някой от участниците, до края на годината може да бъде сключен и договорът с избрания победител, прогнозира директорът на агенция "Пътна инфраструктура" Димитър Иванов. По думите му вътрешният одит е показал, че няма нарушения в процедурата и са спазени всички изисквания на българското законодателство. Според Закона за обществените поръчки пликовете с техническата част на офертата и с цената не се отварят едновременно, докато според европейските това трябва да стане в един и същ ден.
Очакванията на държавата са отсечката да струва около 340 млн. лв., или над 4.8 млн. евро на километър. За сравнение - преди три години португалците обещаваха да строят за два пъти по-малко. Бъдещият изпълнител ще трябва да построи отсечката за срок от две години. Това означава, че ако всичко бъде наред - няма оспорвания на процедурата, отчужденията са направени и има пари, най-рано през 2011 г. пътят ще бъде построен.
Офертите за участъка от Стара Загора до Нова Загора с дължина 32 км ще бъдат отворени на 14 октомври.
Очакванията са отсечката да струва около 240 млн. евро, което е над 3.8 млн. евро на километър. До вчера тръжни документи бяха купили 27 компании.
300 млн. лв. от излишъка отиват за "Тракия"
Близо 300 млн. лв. от бюджетния излишък са предвидени за строителството на магистрала "Тракия", съобщи Йордан Мирчев, председател на парламентарната комисия по транспорт. От тях 200 млн. лв. са за строителство, а 90 млн. лв. - за отчуждения и рехабилитация. В момента имаме проблеми с отчуждаване на земите от горския фонд, каза Димитър Иванов, шеф на агенция "Пътна инфраструктура".
Депутатите от транспортната комисия решиха вчера да искат за пътища още пари от излишъка. Причината са спрените плащания към фирмите, които отговарят за поддържането на пътищата. "Кой ви подведе да спрете плащанията? Разбирам да има един-два съмнителни договора, но всичко да спрете... Кажете колко пари ви трябват и ще вземем решение за допълнителни средства", каза Стоян Проданов, депутат от БСП, който е с 30-годишен опит в пътния бранш. Шефът на комисията Йордан Мирчев от НДСВ също го подкрепи. На 382 млн. лв. възлизат неразплатените плащания към фирмите и обектите, които трябва да се довършат до края на годината, каза Иванов.
Коментар
-
Мене също ме интерисува кога ще дойдат новите акции!!!
Първоначално изпратено от INSIDER-AПървоначално изпратено от NikolaЗападните инвеститори вече питат какво става с акциите им......
Не знам как ви се струва да ви държат парите затворени толкова дълго време.Мнението ми не е препоръка!!!
Коментар
-
Първоначално изпратено от ennio"Ясно е кои са победителите в трите лота. Това са "Холдинг Пътища", "Трейс груп" и "Главболгарстрой", прогнозира вчера в парламента депутатът от НДСВ Олимпи Кътев. При обявяването на поръчката в началото на август изпълнителният директор на строителната камара Иван Бойков каза, че условията в търга са направени така, че да спечелят именно трите родни компании.
Citata NE predstavliava preporyka za pokupko-prodajba.
p.s. ivziniavaite za latinicata
че за всеки има място под слънцето........!;-))
И работа мнооого за всички инфраструктурни компании!;-))
Коментар
-
Anton Chigurh
Първоначално изпратено от INSIDER-AПървоначално изпратено от NikolaПървоначално изпратено от INSIDER-AПървоначално изпратено от NikolaЗападните инвеститори вече питат какво става с акциите им......
Не знам как ви се струва да ви държат парите затворени толкова дълго време.
Забелязвате ли обаче как коментарите тук не са колко ще се качи акцията, а колко ще падне? А още по-парадоксалното, е че въпреки това няма продавачи...
Мажоритаря бетонира позицията!
Коментар
-
Първоначално изпратено от NikolaПървоначално изпратено от INSIDER-AПървоначално изпратено от NikolaЗападните инвеститори вече питат какво става с акциите им......
Не знам как ви се струва да ви държат парите затворени толкова дълго време.
Забелязвате ли обаче как коментарите тук не са колко ще се качи акцията, а колко ще падне? А още по-парадоксалното, е че въпреки това няма продавачи...
Мажоритаря бетонира позицията!МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА
Коментар
-
Anton Chigurh
Първоначално изпратено от INSIDER-AПървоначално изпратено от NikolaЗападните инвеститори вече питат какво става с акциите им......
Не знам как ви се струва да ви държат парите затворени толкова дълго време.
Забелязвате ли обаче как коментарите тук не са колко ще се качи акцията, а колко ще падне? А още по-парадоксалното, е че въпреки това няма продавачи...
Коментар
-
Първоначално изпратено от NikolaЗападните инвеститори вече питат какво става с акциите им......
Не знам как ви се струва да ви държат парите затворени толкова дълго време.МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА
Коментар
Коментар