IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инвестор.бг (4IN / IBG)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Въпросите ти са коментирани и ги има назад в темата.

    В общия случаи и според моите разбирания Инвестора не са технологична компания, а са си чиста онлайн медия.

    Алекси обаче смята че имат някакви технологии и като пример даде start.bg и aha.bg.

    А за разликата м/у онлайн изданията и вестниците с чистите онлайн издания коментара му беше, че има разлика м/у чистата онлайн журналистика и тази с вестниците. Тезата беше нещо от сорта, че във вестниците журналистите са свикнали по-бавно да пишат статии, да ги проверяват и редактират по няколко пъти, защото знаят, че утре ще излязат на хартия и тогава няма как да ги оправят. Докато чистите онлайн журналисти не се притеснявали от това, щото като пуснат новината на сайта, винаги мога да я редактират после. И в онлайн изданията новините излизали по-бързо, докато във онлайн изданията на вестниците излизали доста по-бавно и били вече малко остарели. Което за света на финансовата информация е вярно - все пак една финансова новина на 10 мин в някои случаи се смята за остаряла.


    Разходи се назад - има ги коментирани нещата.

    Коментар


    • До Алекси Андонов, Мариян Йорданов

      Здравейте Алекси, Мариян

      Иван ме посаветва да се обърна към вас.

      Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
      Мисля, че най-правилните хора, към които трябва да се обърнеш, за да получиш отговори на въпросите си са Алекси Андонов (член на съвета на директорите) и Мариян Йорданов (директор за връзка с инвеститорите). И двамата следят форума и съм почти сигурен, че ако адресираш конкретни въпроси към тях (кратко, ясно и стегнато), ще получиш конкретни отговори.
      Нядавам се да сте проследили дискусията ни с Иван. Бихте ли могли да ми отговорите

      Въпросът който питах е :
      Те (Инвестор) имат 100 души персонал, Защо? Предимно редактори ли са, какво са? И какво правят. Отговора който все виждам е - "ми защото растем, и да си пишем сами съдържание" ОК - това обаче веднага означава че те са просто online вестник. Нищо лошо... но тогава да ги сравняме с Труд или bTV например.

      Та труд и bTV имат редакторите и журалистите, имат политическите връзки и канали. Имат и собствени сайтове! Въпросат ми беше - реалистично ли според тебе е очакването на Инвестор.бг за взимане на пазар от тях?

      Непрекаснато бива давана за пример Европа и Америка. Е, би ли ми казал кои сайтове са най-четени в различни категории, в разлизни страни, разбира се Аз ще се опитам: спорт - skysports.com, marca.es, finance: ft.com, wsj.com новини: guardian.co.uk, spiegel.de, washingtonpost.com. От всички тези само marca (ако не се лъжа) е чисто онлайн. С две думи старите медии си изпозват славата, и когато строителят Ханс и фермерът Джон най-накрая отидат в интернет - те пак отиват към това което знаят. Защото до вчера са чели хартиените издания/гледали телевизия.

      Ако пък стратегията на Инвестор.бг е да не бори с телевизии и вестници ами да завзема пазар с Web 2.0 user generated content sites, тогава за какво са им толкова пари и толкова персонал? Бъдещи придобивания не е причина да държат някоко милиона в банката. В банката и аз мога да ги сложа

      Следвайки тази логика, мисля че е ясно защо питам за обратното изкупуване. Не е ли логично да се страхувам, че insiders и мениджмента просто се опитват да изпозват моито пари за да си кешерат акциите (пак ако щя после да ги дават за придобивки). Това което питам е: откаде ще се взимат акциите за изкупуване? от борсата или вътре от фирмата?

      мерси предварително

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
        Не разбирам защо все към мерене на разни неща го обръщаш, аз въобще не споря, напротив, съгласен съм с теб за много от нещата, които казваш!
        Извинявай Просто моите въпроси бяха насочени към стратегията, дали са им реалистични прогнозите и обратното изкупуване. В отговор получих лекция Web Development 101, която може да минава на професионалните инвеститори, но не е за програмисти. Без да казвам нищо лошо....извинявай ако сам те засегнал!

        Все пак се радвам че потвърждаваш моето вътрешно чувство. че в Инвестор.бг има много много много разхищение на програмисти! Всъщност това че пилят пари, никак не е за радост...

        Коментар


        • Не разбирам защо все към мерене на разни неща го обръщаш, аз въобще не споря, напротив, съгласен съм с теб за много от нещата, които казваш!

          Мисля, че най-правилните хора, към които трябва да се обърнеш, за да получиш отговори на въпросите си са Алекси Андонов (член на съвета на директорите) и Мариян Йорданов (директор за връзка с инвеститорите). И двамата следят форума и съм почти сигурен, че ако адресираш конкретни въпроси към тях (кратко, ясно и стегнато), ще получиш конкретни отговори.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
            @autofill,

            Прав си, че един програмист + един дизайнер могат да направят чудеса, но тънкият момент идва, когато искаш да наложиш комерсиализъм. Нито един сайт, създаден от малък екип хора, не е успял да се наложи като лидер на пазара. До известна
            Здравей пак,

            не искам да изместваме оригиналната тема и да превръщаме това в технологичен спор , но тук поне навлязохме в моя територия Съвсем накратко. Току виж това което съм казал е полезно на някой финансист

            Всички сайтове на инжестор.бг нюзмедиа, дарик етц етц са си типични database driven сайтове. Проблем решен и рещаван милиони пъти и по милиони различни начини и технологии. Стига да не си пишат backend-a на brainfuck каквото и да правят трябва да работи. Може да имат малко scalability issues, но точно тези типове сайтове са тривиални за оправяне. Shard-ing на базата данни (ако там е проблемът) и/или master/slave replication на целият стак. Това е работа за един програмист и един db admin.

            Пак не искам да си мерим онези работи, но за да приключим с технологичните съвети и спорове - за твоя информация, в предишен живот, аз сам работил в фирма кадето имахме 40 000 000+ monthly page views, И платформата (white label affiliates) имаше между 4000-6000 affiliates. Не ми говори за формати и customisation

            Освен това с масовите CMS-и имаш лицензионни проблеми, тъй като масово са GPL/LGPL и т.н. базирани и на теория всеки би трябвало да има достъп до изходния код. Ако пък ползваш платена CMS, тогава в мига, в който решиш да я пипнеш малко повече, губиш поддръжката, за която така или иначе вече си платил.
            Извинявай но това просто не е вярно! GPL ти позволява да правиш промени и да не ги публикуваш! Пък има и много под MIT, BSD, Apache лизензи, които са съвсем либерални.

            За справка -погледни линка по-долу и ми кажи мислиш ли, че само със CSS промени можеш да реализираш вмъкване на съответните слотове за отделните типове рекламни формати?

            Видове рекламни формати
            Абсолютно! Без никакав проблем! Стига backend-a да ги поддържа.

            С две думи...Приеми го като факт:
            Аз не мога да приема че техническия (програмисти, дизайнери, testers, db admin. не говорим за редактори и sales) отдел трябва е повече от 5-8 души. Повече за мен , означава разхищение!

            Въпросът който питах е :
            Те имат 100 души персонал, Защо? Предимно редактори ли са, какво са? И какво правят. Отговора който все виждам е - "ми защото растем, и да си пишем сами съдържание" ОК - това обаче веднага означава че те са просто online вестник. Нищо лошо... но тогава да ги сравняме с Труд или bTV например.

            Та труд и bTV имат редакторите и журалистите, имат политическите връзки и канали. Имат и собствени сайтове! Въпросат ми беше - реалистично ли според тебе е очакването на Инвестор.бг за взимане на пазар от тях?

            Непрекаснато бива давана за пример Европа и Америка. Е, би ли ми казал кои сайтове са най-четени в различни категории, в разлизни страни, разбира се Аз ще се опитам: спорт - skysports.com, marca.es, finance: ft.com, wsj.com новини: guardian.co.uk, spiegel.de, washingtonpost.com. От всички тези само marca (ако не се лъжа) е чисто онлайн. С две думи старите медии си изпозват славата, и когато строителят Ханс и фермерът Джон най-накрая отидат в интернет - те пак отиват към това което знаят. Защото до вчера са чели хартиените издания/гледали телевизия.

            Ако пък стратегията на Инвестор.бг е да не бори с телевизии и вестници ами да завзема пазар с Web 2.0 user generated content sites, тогава за какво са им толкова пари и толкова персонал? Бъдещи придобивания не е причина да държат някоко милиона в банката. В банката и аз мога да ги сложа

            Следвайки тази логика, мисля че е ясно защо питам за обратното изкупуване. Не е ли логично да се страхувам, че insiders и мениджмента просто се опитват да изпозват моито пари за да си кешерат акциите (пак ако щя после да ги дават за придобивки). Това което питам е: откаде ще се взимат акциите за изкупуване? от борсата или вътре от фирмата?

            мерси предварително
            Last edited by autofill; 18.05.2012, 13:54.

            Коментар


            • @autofill,

              Правилно си схванал, че на места бях малко саркастичен и по-директен. Въпреки това не ме разбирай погрешно, аз съм програмист с 10 години комерсиален опит и всичко, което казах по-долу и което ще кажа сега е на база личния ми професионален опит.

              Прав си, че един програмист + един дизайнер могат да направят чудеса, но тънкият момент идва, когато искаш да наложиш комерсиализъм. Нито един сайт, създаден от малък екип хора, не е успял да се наложи като лидер на пазара. До известна степен съм склонен да изключа екипът на Медиапарк, но дори там вече има повече програмисти, журналисти и екип по продажби. И въпреки че хората в Медиапарк са наистина добри в това, което вършат, сайтовете на групата не са съществен фактор при разпределението на парите в онлайн рекламата в България.

              Що се отнася до съществуващите CMS-и, нито една от съществуващите CMS системи на пазара (дори комерсиалните такива) не е съобразена със съществуващите формати за онлайн реклама. Например финансовият сайт на Дарик стъпва на Joomla и в самото си начало беше много голямо дърво. Освен това с масовите CMS-и имаш лицензионни проблеми, тъй като масово са GPL/LGPL и т.н. базирани и на теория всеки би трябвало да има достъп до изходния код. Ако пък ползваш платена CMS, тогава в мига, в който решиш да я пипнеш малко повече, губиш поддръжката, за която така или иначе вече си платил.

              Според мен грешиш със схващането, че няколко CSS-а, които само се подменят от време на време решават проблемите с поддръжката на визуалната част, но това е технологичен спор и много зависи за поддръжка на колко големи сайтове говорим.Освен това онлайн рекламата не иска промени само в CSS-а, а иска сериозни познания по програмиране. За справка -погледни линка по-долу и ми кажи мислиш ли, че само със CSS промени можеш да реализираш вмъкване на съответните слотове за отделните типове рекламни формати?

              Видове рекламни формати

              А когато говорим за парите на акционерите, при увеличението на капитала беше ясно, че те ще се използват за покупка на сайтове, а опцията за плащане с акции винаги е била налице. Така не се плаща премия на оригиналните собственици, а част от цената на покупката е в пари и друга част в акции на компанията. Ако оригиналните собственици продължат да си вършат работата добре, тогава акцията ще расте и те ще получат повече.

              Знам, че не отговарям на всичките ти запитвания, по-късно ако съм на линия, може пак да пиша.
              Last edited by ivandavidov; 18.05.2012, 10:26.

              Коментар


              • Благодарности за подробния отговор! Ще се опитам да стигна твоето ниво ... търпение

                Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
                До колко Инвестор.БГ е 'технологична' компания е малко спорно. На програмистите им се иска да работят в технологична компания, където да се развиват от техническа гледна точка, да градят кариера и да стават senior dev, lead dev и т.н. Та от тази гледна точка Инвестор.БГ може би наистина е технологична компания, но от чисто бизнес гледна точка е чисто медийна компания и по-точноонлайн медийна компания.
                Това далече не означава технологична в моя речник. На този принцип всеки бизнес който използва собствени приложения и компютри и/или има поне един програмист трябва е в тази категория. Но това не е важно! Разбрах какво имаше предвид

                Накратко, парите им трябват най-вече за закупуване на готови, разработени сайтове или цели онлайн медийни компании, с цел да спечелят още по-голям пазарен дял, което ще осигури повече приходи от продажба на реклама.
                Това е моята опция Б) Значи с парите на акционерите да плащат премиум на оригиналните собсвеници. Не е ли по-озгодно за мен да инвестирам при вторите?

                Не знам дали схващам въпроса ти правилно, но ако питаш какво отличава онлайн медиите от офлайн медиите - при онлайн медиите имаш повече разходи за поддържане на техниката, IT инфраструктура, програмисти, чат-пат разходи за журналисти, много сериозни разходи по маркетинга и в екипа по продажбите или т.нар sales & presales (откъдето всъщност идват 99% от всички приходи - тези хора на практика намират клиенти и им продават рекламна площ).

                При офлайн медиите имаш друг тип разходи, но там важното е да се отбележи, че имаш най-вече залязваща аудитория, тъй като сегашното подрастващо поколение на практика живее онлайн.
                Да, наистина май не се изразих много добре. Аз просто разделих грубо проблемът на две : генерирането на съдържание (1. собствено чрез персонал или 2. от потребителите) и подръжката на сайтовете. Ако изберат 1 тогава вестниците имат предимство ... поне за момента. При 2 - бариерата за влизане на други играчи е никаква. TechCrunch, AllThingsD..etc etc

                От къде например ще се зарежда информацията в сайта, т.е. кой ще го прави това и съответно как ще гарантираш достъпа му до платформата? Ето ти пример за разработка на вътрешно приложение с цел въвеждане на информация в другото онлайн приложение (външният сайт, който се вижда от потребителите).
                CMS системите са по 1000 за лев. Ако ти се плаща... има безброй безплатни

                Също така знаеш ли колко често излизат нов тип рекламни онлайн формати от рода на плаващи банери, wallpaper банери и всякакъв друг тип знайни и незнайни формати? Едно е да направиш сайт с добро съдържание, друго е да направиш сайта така, че да е комерсиално съобразен с форматите за онлайн реклама.
                Един добър графичен дизайнер който да направи два три CSS sheets и отвреме на време да ги променя. Ако е на пълен работен ден след това, пича ще е ударил джак-пота. И имам предвид един за всичките сайтове!

                По нататък говориш за единна платформа, RSS, интеграция и API calls. Честно казано не разбирам защо? То е ясно че подръжката на активен сайт иска работа, и то на програмист. Но тази работа не е толкова много и е необходима във всеки друг сектор - инвестор.бг не са уникални в това отношение

                Ти сега програмист ли си или уеб дизайнер или и двете? Или може би си специалист в онлайн PR техниките и SEO?
                Програмист съм. Но работя е с уеб дизайнери и знам колко струва един готов темплейт. Освен ако не се преправят сайтовете всеки ден, както зах горе един добър им стига. Пък ако ги преправят тогава това говори много лошо за тях

                Искам просто да кажа, че нов и по-добър сайт не се прави току така, още по-малко с няколко хиляди и най-малко пък от един човек. Ако мислиш, че си достатъчно добър, можеш да се пробваш и сам да издухаш от сцената Дир, Инвестор, Дарик, Нетинфо, Резон, НЕГ, БТВ Медия Груп, Спортал и компания и т.н. Няма да ти бъде чак толкова лесно!
                Надявам се да си саркастичен тук Не съм казвал че АЗ искам да измествам никого. Просто искам да ме разбереш - ако има нещо което ме гложди е защо им трябват толкова много пари. Нека да не си мерим онези работи, но имам огромен опит в тази сфера и знам точно колко ресурси и пари би трябвало да им трябват за техническото изпълнение и подръжка. Това което не разбирам е къде им е стратегическото предимство пред вестниците/телевизиите за генерирането на контент. И собсвена реклама, и тн

                Да не изместваме темата - аз казах че на мен ми се струва че те или се състезават с вестниците/телевизиите или със user generated content сайтове при които бариерата за влизане (финансовата) е нищожна!

                По-прочетох малко по назад в този форум и видях нещо интересно. Можеш ли да ми кажеш колко от сайтовете които са купили в последните години са направени от един човек?

                Що се отнася до притесненията ти за евентуална Понзи схема - Инвестор.БГ е на пазара от повече от 10 години, тръгна с един сайт, сега вече гонят двайсетина и тенденцията е да станат дори повече.... Така че живей спокойно - Понзи няма да ти дойде на гости скоро!
                Да. Наистина като че ли съм прекалено страхлив. Страхувам се да не би това да е схема при която цената да се държи изкуствено висока, така че старите инвеститори + мениджмънта да могат да си кещират акциите на новите пилета като мен. Понзи! Имам ли основание?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от autofill Разгледай мнение
                  Мерси

                  Да това също ме притеснява доста, но просто не знаех какъв смислен вапрос мога да задам по този въпрос По-скоро си мислех, че _трябва_ да съм лонг и да чакам когато/ако трагнат да се делистват. Нещо по тази част да ме посъветваш?
                  Аз лично те съветвам първо да определиш очакванията си.

                  За колко време мислиш да инвестираш? Колко пари мисли да вкараш? Можеш ли да загубиш 50% от тези пари без да получиш инфаркт на млади години?

                  Заради ликвидността по тази позиция в момента просто забрави, че ще можеш да направиш лесни пари за кратко време. За бързи печалби и още по-бързи загуби има Forex пазар.

                  Ако все пак си решил да бъдеш Long и да чакаш, тогава имай предвид, че евентуално делистване може да се случи при евентуална продажба на компанията, но може и да не се случи въобще и на собствена отговорност поемаш риска да останеш с неликвидни акции доста по-дълго, отколкото очакваш.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от niki5
                    Predi kakwoto i da analizirash vagi dali poziciata e lesna za exit na competitive price (no big cut offs or discounts).

                    1) Liquidty close to 0
                    2) see 1
                    Мерси

                    Да това също ме притеснява доста, но просто не знаех какъв смислен вапрос мога да задам по този въпрос По-скоро си мислех, че _трябва_ да съм лонг и да чакам когато/ако трагнат да се делистват. Нещо по тази част да ме посъветваш?

                    Коментар


                    • До колко Инвестор.БГ е 'технологична' компания е малко спорно. На програмистите им се иска да работят в технологична компания, където да се развиват от техническа гледна точка, да градят кариера и да стават senior dev, lead dev и т.н. Та от тази гледна точка Инвестор.БГ може би наистина е технологична компания, но от чисто бизнес гледна точка е чисто медийна компания и по-точно онлайн медийна компания.

                      Сега едно по едно:

                      Защо им трябват толкова много пари и кеш и за какво ги/ще ги харчат?

                      В началото на миналата година се заговори за окрупняване на онлайн медиите в България покрай финансовата/дълговата криза. Оттогава Инвестор.БГ закупиха няколко сайта, НЕГ.БГ май направиха същото, Дир.БГ излязоха на борсата, а Нетинфо пуснаха два нови сайта, ако не се лъжа.

                      Накратко, парите им трябват най-вече за закупуване на готови, разработени сайтове или цели онлайн медийни компании, с цел да спечелят още по-голям пазарен дял, което ще осигури повече приходи от продажба на реклама.

                      ...ако е за персонал тогава по какво се различават от вестник, който освен онлайн има и офлайн страна?

                      Можеш ли да сравниш aha.bg, snimka.bg или blog.bg с вестник?

                      Повечето вестници разчитат на това да качват статичното си съдържание онлайн и с това претендират, че са онлайн. Онлайн медийните компании 'играят' с много по-богат набор от специализирани сайтове. Вземи например Нетинфо - имат поща, сайт за времето, ВБокс и какво ли още не. Вземи например Инвестор - имат специализирани сайтове за новини, бизнес, спорт, женски сайтове (не е само един) и пак какво ли не. НЕГ.БГ - те наблягат малко повече на таргетираната аудитория по форумите, но и те имат какви ли не различни сайтове. Резон медия - всички знаят имот.бг и мобиле.бг като първият наистина може да се каже, че има връзка и с печатно издание, но вторият е доста по-специализиран и посмъртно не може да влезе в графата 'вестник'.

                      Не знам дали схващам въпроса ти правилно, но ако питаш какво отличава онлайн медиите от офлайн медиите - при онлайн медиите имаш повече разходи за поддържане на техниката, IT инфраструктура, програмисти, чат-пат разходи за журналисти, много сериозни разходи по маркетинга и в екипа по продажбите или т.нар sales & presales (откъдето всъщност идват 99% от всички приходи - тези хора на практика намират клиенти и им продават рекламна площ).

                      При офлайн медиите имаш друг тип разходи, но там важното е да се отбележи, че имаш най-вече залязваща аудитория, тъй като сегашното подрастващо поколение на практика живее онлайн.

                      Ако не за това, за какво???ресурсите за правене и поддържане на сайт са нищожни.

                      Никой не отрича, че създаването на сайт е сравнително лесна задача. Е, лесна задача е за програмисти и безумно сложна за останалите 99% от нормалното население. Само че това, което най-вероятно си представяш под 'създаване' на сайт с някакво съдържание далеч не изчерпва това, което на практика трябва да създадеш.

                      От къде например ще се зарежда информацията в сайта, т.е. кой ще го прави това и съответно как ще гарантираш достъпа му до платформата? Ето ти пример за разработка на вътрешно приложение с цел въвеждане на информация в другото онлайн приложение (външният сайт, който се вижда от потребителите).

                      Също така знаеш ли колко често излизат нов тип рекламни онлайн формати от рода на плаващи банери, wallpaper банери и всякакъв друг тип знайни и незнайни формати? Едно е да направиш сайт с добро съдържание, друго е да направиш сайта така, че да е комерсиално съобразен с форматите за онлайн реклама. Може да си направил най-прекрасния сайт и изведнъж да се окаже, че си технологично неподготвен да предложиш на потенциалните рекламодатели това, което те искат. Класическият подход за реклама с link/banner exchange от много години вече не е на мода.

                      Ето по този повод в Инвестор.БГ направиха единна платформа (която не знам защо наричат операционна система) за част от сайтовете си, за да не се налага да препрограмират общите функционалности за всеки един отделен сайт. Платформата на Дир.БГ също е единна за почти всичките им сайтове. Също така Economedia залагат на единна платформа за сайтовете си. По този начин медийните групи си гарантират, че всички (или повечето) сайтове ще имат идентично поведение, поне що се отнася до рекламните формати.

                      Ето още един усложняващ пример - има сайтове, които разчитат на feed от външни ресурси. Не говоря за RSS, а за по-сложна интеграция, която налага съобразяване със спецификата на външните ресурси през някакви сложни API-та. Пример от групата на Инвестор.бг - самият сайт investor.bg, където имаш интеграция с данни, идващи от БФБ.

                      Да, за повечето добри програмисти няма невъзможни неща, но е по-лесно ако всички тези фактори са съобразени предварително. Само по себе си изграждането на наистина добър сайт с наистина добро съдържание е не чак толкова проста задача и става дори по-сложна, когато трябва да се съобразяваш с всякакви външни фактори. Затова не подценявай простотата или сложността на това да се създаде добър медиен сайт.

                      Аз (и всеки що годен програмист) може да направи нов и по-добър сайт за няколко хиляди. Ако ще купуват готови, тогава не е ли по-добре да инвестирам в тях отначало?

                      Ти сега програмист ли си или уеб дизайнер или и двете? Или може би си специалист в онлайн PR техниките и SEO?

                      Искам просто да кажа, че нов и по-добър сайт не се прави току така, още по-малко с няколко хиляди и най-малко пък от един човек. Ако мислиш, че си достатъчно добър, можеш да се пробваш и сам да издухаш от сцената Дир, Инвестор, Дарик, Нетинфо, Резон, НЕГ, БТВ Медия Груп, Спортал и компания и т.н. Няма да ти бъде чак толкова лесно!

                      По втория въпрос от тази точка - свободен си да инвестираш в каквото искаш, но шансът да намериш добър сайт, който да търси инвеститори и хората там да са склонни да те вземат като съдружник е почти толкова голям, колкото тази вечер да си легна с Радина Кърджилова (любимата ми БГ актриса, между другото).

                      Чета за обратно изкупуване. Каква е логиката? Страх ме е да не се набутам в понзи схема.

                      Логиката зад обратното изкупуване на акции от страна на Инвестор.БГ е в няколко слоя:
                      • Закупуването на бъдещи сайтове може да се извършва с пари, но може да се извършва и с акции на компанията. Понякога (всъщност в повечето случаи) мениджърите на дадени сайтове са по-мотивирани да си вършат работата, ако разполагат с дял в компанията, тъй като повишаването на приходите означава и повишаване на цената на акциите.
                      • Евентуална бъдеща продажба на Инвестор.БГ на стратегически инвеститор. Ако правилно си спомням, преди време се гласува предложение мениджърите в компанията да имат право да придобият акции на цена 12.40лв. от Инвестор.БГ, т.е. един вид акциите са 'буферирани' и чакат да се появи стратегически купувач, за да бъдат след това закупени от мениджърите. Една евентуална продажба със сигурност ще стане на цена много по-висока от сегашната (иначе какъв мотив имат, че да продават хората) и нищо чудно 12.40лв. да е супер изгодна за мениджърите, ако решат да придобият още акции. Между другото, по тази точка леко гадая по звездите и тъй като не ми се рови в старите решения от общите събрания на акционерите, ако някой може да потвърди/обори твърдението, което изложих - моля, нека го направи.
                      • Подкрепа на акцията при падащ пазар. Това досега не сме го виждали в действие, но може и да стане. Порови се малко повече за новини около Монбат и ще разбереш за какво говоря. На практика компанията (в случая Инвестор.БГ) печели от това, че емитирането от последното увеличение на капитала стана на ниво от 12.40лв. за акция, а обратното изкупуване може да стане на цена с няколко десетки процента по-ниска.
                      • Мотивиране на служителите в компанията и раздаване на акции като бонус. Това е стандартна практика в повечето западни компании и в САЩ, но не съм убеден, че е често срещана практика в БГ компаниите.

                      Що се отнася до притесненията ти за евентуална Понзи схема - Инвестор.БГ е на пазара от повече от 10 години, тръгна с един сайт, сега вече гонят двайсетина и тенденцията е да станат дори повече. Пирамидалните структури от ранната демокрация отдавна ги няма, а и колкото и да не си вършат работата понякога (например защо Химко все още е публична компания, която се търгува???), от КФН налагат рестрикции в много отношения и е на практика невъзможно точно през борсата и то с публично търгувана компания да се развърти нова пирамида. Освен това промените в едно акционерно дружество могат да се случат само след свикване на общо събрание на акционерите, за което се пуска предварителна покана, свиква се събранието, резултатите се публикуват, а от време на време КФН даже налага забрани какво точно може и/или не може да се гласува на общите събрания. Така че живей спокойно - Понзи няма да ти дойде на гости скоро!
                      Last edited by ivandavidov; 18.05.2012, 00:37.

                      Коментар


                      • понзи схема???

                        това което ме привлече към тях преди време беше че се предствят за 'технологична' компания.

                        Колкото повече задълбавам, все повече обаче оставам с впечатлението (а и ти го потвърждаваш), че те нямат нищо общо с технологиите. От това следват два главни въпроса, на които ще се радвам ако намеря отговор, преди да се рвша да инвестирам (до което съм близо на тази цена ;-) )

                        1. Защо им трябват толкова много пари и кеш и за какво ги/ще ги харчат?
                        А) ако е за персонал тогава по какво се различават от вестник, който освен онлайн има и офлайн страна?
                        Б) Ако не за това, за какво???ресурсите за правене и поддържане на сайт са нищожни. Аз (и всеки що годен програмист) може да направи нов и по-добър сайт за няколко хиляди. Ако ще купуват готови, тогава не е ли по-добре да инвестирам в тях отначало?

                        2. Чета за обратно изкупуване. Каква е логиката? Страх ме е да не се набутам в понзи схема.

                        Някой може ли да ми даде отговори? номер две най-ме вълнува!

                        Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
                        Лично мнение ....

                        ... би трябвало да догоним средните стойности в процентно отношение за ЕС в сферата на интернет рекламния сектор. Това означава да видим по-силен ръст в приходите от онлайн реклама за сметка на по-слаб ръст в телевизионната реклама и още по-голям спад в печатната реклама.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от autofill Разгледай мнение
                          А, колега

                          От доста време си мислех, но едва днес седнах да чета за тях. Засега само до форума стигнах ...

                          Тези прогнози реалистични ли бяха според теб, или добри пожелания или....??
                          Лично мнение - В дългосрочен план аз съм убеден, че интернет медиите ще имат водеща роля в живота на хората. В краткосрочен план не се наемам да кажа какво ще се случи.

                          Прогнозите на Инвестор.БГ групата са базирани именно на същите дългосрочни виждания за тенденциите в развитието на интернет медиите, но с уговорката, че никой не може да гарантира 100% какво ни готви бъдещето. Факт е, че България следва същите тенденции в развитието на интернет пазара като в западна европа и САЩ, но със сериозен лаг, т.е. нещата на българския пазар се случват със закъснение и с по-бавен темп на развитие, особено на фона на дълговата криза.

                          Та отново на въпроса ти - дали прогнозите бяха реалистични или бяха в сферата на добрите пожелания... според мен много зависи за какъв инвестиционен хоризонт говорим. В близката една година надали ще видим съществено икономическо възстановяване, което е основен фундамент за ръст в приходите от реклама (колкото повече пари харчат хората, толкова повече фирмите рекламират продуктите си), но пък в дългосрочен план базирайки се на тенденциите от последните години, би трябвало да догоним средните стойности в процентно отношение за ЕС в сферата на интернет рекламния сектор. Това означава да видим по-силен ръст в приходите от онлайн реклама за сметка на по-слаб ръст в телевизионната реклама и още по-голям спад в печатната реклама.

                          Тук отново трябва да вметна, че това са само мои прогнози, а всичко написано по-горе е едно лично мнение и не съветвам никого за нищо.

                          Коментар


                          • А, колега

                            От доста време си мислех, но едва днес седнах да чета за тях. Засега само до форума стигнах ...

                            Тези прогнози реалистични ли бяха според теб, или добри пожелания или....??


                            Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
                            Здрасти!

                            Спокойно, аз по професия също съм софтуерен инженер, но това не ми пречи да се занимавам професионално и с финанси.
                            .......
                            [*]Фундаментални причини - резултатите на Инвестор.БГ са доста под очакванията спрямо прогнозите от миналата година.

                            Коментар


                            • Не искам да конфронтирам двете компании(за мен и двете са супер), но също бих направил сравнение Инвестор - 12млн, Евроинс(със сумата и кеш и резерви) - 10млн
                              наистина е малко нереално!
                              И все пак ако го нямаше инвестора нямаше къде да се заформи нашето общество - нито Профит, нито дарик, нито инфосток успяха да направят такъв форум и обратна връзка.
                              Успех!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от iezuita Разгледай мнение
                                Имаш предвид, че е колкото Синергон ли ))))
                                Дори е по-голяма. Сори, ама малко е смешно
                                There are three ways to make a living in this business: be first, be smarter, or cheat

                                Коментар

                                Working...
                                X