IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инвестор.бг (4IN / IBG)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Интернет е удобен за анализиране сектор защото:
    1. в реално време се виждат банерите, посещаемостта и качеството на продукта.
    2. рекламните тафири също са лесно достъпни:
    http://news.ibox.bg/page/id_1034075312
    http://topsport.ibox.bg/page/id_1894763420
    http://reklama.investor.bg/
    http://banners.dir.bg/
    http://adv.netinfo.bg/?adv_pos=cross...id=0&x=59&y=12
    3. информацията за световните тенденции в рекламата и за рекламния пазар в България излиза сравнително често в медиите.

    Всичко това позволява един добър своевременен анализ на състоянието на всеки от сайтовете, всяка от фирмите и сектора като цяло.
    За разлика от производствената индустрия където основно тримесечния отчет дава информация.

    Например ако в рекламната тарифа на сайт Х цената бъде увеличена, вероятно търсенето е голямо и сайтът си позволява да вдигне цените.

    Обикновено рекламните тарифи се променят веднъж в месеца (около 1-во число).
    Затова всеки може да проверява на 5-то число дали рекламната тарифа се е променила спрямо миналия месец и да се опитва да си прави изводи.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от фен1
      ........(аз приемам Abv.bg за бенчмарк) ......
      тоест за измерител на ръста на аудиторията в интернет

      ето едно проучване, което доказва този факт



      накратко проучването показва, че Gmail.com взима от дела на mail.bg, а abv.bg запазва дела си

      Коментар


      • миналата година WWW не съществуваше през цялата година (мисля че почна дейност февруари или март)
        и не знаем колко са били приходите на сайтовете преди апортването им в WWW

        така че не се знае на каква база да се изчислява ръста
        може да се сравнява третото тримесечие миналата година с третото тази и четвъртото миналата с четвъртото тази

        http://bgcounter.com/?sts,year,,,,newsbg
        ръст на импресиите само 20%
        http://bgcounter.com/?sts,year,,,,topsport
        ръст на импресиите само 27%
        http://bgcounter.com/?sts,year,,,,abv-mail
        Ръст 38.5%
        http://bgcounter.com/?sts,year,,,,pagebg
        Старт.бг s ryst 113%
        http://bgcounter.com/?sts,year,,,,Investor
        ръст 9.8%
        http://bgcounter.com/?sts,year,,,,unicom
        финанс.нюз.бг ръст 4.3%
        http://bgcounter.com/?sts,year,,,,dnes
        ръст 95%
        http://bgcounter.com/?sts,year,,,,tialoto
        ръст 200%

        Гледайки процентите WWW се представя под средното за аналозите си и под средното за пазара (аз приемам Abv.bg за бенчмарк) и има вероятност ръста на приходите им да е под средно очакваното удвояване

        Но ръста на самите сайтове не е гаранция за ръст на приходите и обратно, както и % ръст на посещенията и импресиите не е доказателство, че приходите ще растат със същия темп.

        При всички случаи ръст би трябвало да има, но вероятно едва края на януари ще се види колко е, защото тогава ще се видят резултатите за четвъртото тримесечие, което е най-силното. Лятото по-принцип е слаб период и отчета който ще излезе в края на октовмри едва ли ще е много показателен за годишния резултат.

        Коментар


        • A ZA6TO DA NE SE UDVOI PAZARA I ZA WWW

          Коментар


          • http://www.capital.bg/show.php?storyid=278108

            Усвояване на бюджети

            В българския интернет също се правят пари, макар и скромни като обеми. Основният източник си остава рекламата, която формира практически над 90% от приходите на онлайн компаниите. „През тази година пазарът ще се удвои отново“, е мнението на Венцислав Костов, директор в отдел „Интернет реклама“ в медиа агенция „Пиеро 97“. Оценката му за парите, които през тази година ще достигнат до медиашоповете (брутни, преди комисионни и производствени разходи), е за около девет милиона лева. Нарастващото значение на онлайн средата в рекламния микс се потвърждава и от засиления интерес и на други медиа агенции, като „Аргент“ например. „Значението на медиа шоповете при планирането на онлайн кампании е голямо, тъй като управляваните от тях бюджети формират три четвърти от пазара на интернет реклама“, смята Костов.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Investorrr
              На база краткосрочни очаквания и възможности, акциите на Инвестора са подценени...
              Да,да...

              Коментар


              • На база краткосрочни очаквания и възможности, акциите на Инвестора са подценени...

                Коментар


                • http://www.investor.bg/?cat=6&id=35046
                  Интернет рекламата в Англия с 66% ръст за 2005 г.


                  http://www.investor.bg/article.php?id=42418
                  С 84% ще скочат разходите за интернет реклама в света до 2008 г.


                  http://www.investor.bg/?cat=5&id=3789
                  7.69 млн. лв. е бил пазарът на реклама в Унгария през 2001 г.
                  интересно ми е колко са стигнали сега

                  Коментар


                  • ето линкове към материали за рекламния пазар

                    http://dnevnik.bg/show/?storyid=235715

                    За миналата година рекламните специалисти и анализатори оценяват българския пазар на около 200 млн. до 300 млн. лв., което означава, че сегментът е отбелязал ръст от около 15 - 20% спрямо 2004 г.
                    това е общо за целия пазар на реклама в България


                    Рекламата в интернет и промоциите ще са хит през 2006 г.
                    http://dnevnik.bg/show/?storyid=103071

                    Очакваният ръст на рекламния пазар през 2006 г. отново ще се движи в границите на 20-30%. Това прогнозираха пред "Дневник" представители на рекламни и на медия агенции. "Ръстът на рекламния ни сегмент и през тази година ще изпревари повече от двойно този на глобалния комуникационен пазар, като най-динамично ще се развиват интернет и немедийната реклама", каза Николай Неделчев, президент на комуникационния холдинг "Публисис/МАРК груп".

                    Според него нивата на рекламните обороти ще продължат да нарастват най-вече благодарение на желанието на местните марки да се наложат и да издържат конкуренцията на световните брандове, стъпили на нашия пазар.

                    "В ръцете на медиите е да направляват рекламните обеми. От това, което ще

                    предложат телевизионните канали като програма и ценови тарифи, зависи доколко телевизията ще остане доминираща рекламна медия и през 2006 г.", каза Катерина Буюклиева, управител на "Медиа клуб". Тя подкрепи прогнозата, че бумът на интернет рекламата все още предстои, и предрече значителен ръст и на аутдора (външната реклама).

                    Изминалата 2005 г. пък не може да бъде оценена еднозначно през погледа на рекламистите - годината донесе и разочарования, и добри новини. Браншът беше пред предизвикателството от преодоляване на забраната върху алкохолната реклама и максимализирането на възможностите, които предоставиха парламентарните и кметските избори, жестоката конкуренция между банките и битката в телекомуникационния бранш. Българската реклама продължи тенденцията от последните няколко години на покачване на рекламните бюджети с около 20%, което е двойно повече от световните тенденции. През 2004 г. приходите от реклама достигнаха 161 млн. лв. "Изминалата 2005 беше една зряла година, но не и фантастична", обобщи Неделчев.

                    "Наздраве" за алкохолната реклама

                    Българската реклама влезе в новата година в тревожно очакване на последствията от забраната за реклама на алкохол. С поправките в закона за здравето беше забранена пряката реклама на спиртни напитки. Едновременно с това беше забранено и излъчването на непряка реклама на спиртни напитки по радиото и телевизията преди 22.00 часа. Директната реклама на твърдия алкохол беше забранена също и за печатните медии и билбордовете. Срещy рестрикциите мигновено се обявиха телевизии, рекламни агенции и производители на алкохол, чиито интереси бяха засегнати в най-голяма степен, но дискусията "за" и "против" алкохолната реклама първоначално остана в периферията на общественото внимание.

                    С първите прояви на хитрост обаче се развихри истински обществен дебат трябва или не да се използват нормативните вратички.

                    Пионерът в това отношение - водка "Градус", продължи да присъства по билбордовете, дегизирана като "вода". Стигна се дори до създаване на нетипични продуктови линии на алкохолните марки, което да позволява присъствието на бранда в праймтайма от 19 до 22 ч. и до повтарянето като мантра на тезата, че ще се пренасочат бюджети от медийната (ATL) към немедийната (BTL) реклама. Появиха се предположения, че ще се появят и т.нар. неидентифицирани алкохолни обекти в рекламите, където отделни предмети метафорично ще загатват за формата на бутилката. Тези любопитни идеи обаче не се реализираха, а рекламистите насочиха усилията си по посока "компенсиращите" загубите от алкохолната реклама политически борби.

                    Политическите кампании - рекордно скъпи

                    Още на форума на Асоциацията на рекламните агенции (АРА), който се проведе в началото на годината, председателят й Красимир Гергов прогнозира, че предстоящите през годината избори ще внесат допълнително оживление на рекламния пазар. Действително предизборната кампания за парламентарните избори се отличи с рекордните суми, които партиите похарчиха за медийна реклама. В едномесечното съревнование за гласове вложените от партиите пари за телевизионна реклама са надхвърлили 7 млн. лв. и са към една четвърт от общия рекламен обем за периода.

                    Парламентарната надпревара беше последвана от частични кметски избори, когато само за 20 дни по време на кампанията за София водещите телевизии привлякоха 821 хил. лв. рекламни приходи.

                    Банките нажежиха рекламния пазар

                    Рекламните специалисти определено възлагаха надежди на активизиране на конкуренцията в телекомуникационния бранш. Позабавеното пускане на третия GSM оператор обаче отмести погледа на рекламистите от комуникациите към банките, които все по-активно рекламираха потребителските и ипотечните кредити и тези за малките и средните предприятия. През годината банковата реклама постепенно увеличаваше своя обем и според последните излезли данни, тези за октомври, се стигна до истинска банкова инвазия дори преди отчитане на настъпателността на финансовите институции по Коледа. Половината места в престижния топ 10 на най-големите рекламодатели в пресата са резервирани за банките през октомври. Това сочат данните на ММА и TNS/TV Plan, според които кредитните институции са похарчили през септември 734 хил. лв. Четирите банки, които най-активно са популяризирали своите кредити и депозити през октомври, са Райфайзенбанк, Първа инвестиционна банка, Българската финансова група ДЗИ и ОББ.

                    СЕМ даде зелена светлина за повече реклама

                    Коледният подарък за телевизионните канали тази година дойде от Съвета за електронни медии (СЕМ). Телевизиите вече могат да разчитат на сериозен ръст на приходите си от реклама с влизането в сила на новите текстове от Закона за радио и телевизия. Приетите промени на практика позволиха на тв каналите да увеличат броя на рекламните си блокове. Тв каналите вече ще имат право да излъчват първия си рекламен блок в рамките на първите 45 минути от началото на филмовите продукции. Досега първите рекламни клипове можеха да се появяват едва в 46-ата минута след началото на филма.

                    Българската реклама - достойна за международни призове

                    През тази година българската реклама беше забелязана и извън границите на страната. Рекламна агенция "Лео Бърнет" (Leo Burnett) спечели наградата Golden Watch за кампанията за насърчаване на избирателната активност "Парламентарни избори 2005". В тазгодишното издание на международния рекламен фестивал българските агенции участваха с 41 заявки.

                    Почти в края на годината пък криейтив студио "Ноубъл графикс" (Noble Graphics) спечели бронзова награда на рекламния фестивал EPICA в категорията за печатна реклама. Българските рекламисти бяха отличени за серията плакати "Tuborg и култовите филми" при първото си участие във фестивала. Отличената с бронз кампания от четири постера, изработена от "Ноубъл графикс" за "Карлсберг", беше използвана за популяризирането на бира "Туборг" в двата кинокомплекса "Арена". Същата кампания спечели награда и на тазгодишното издание на фестивала на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) в категорията "Вътрешна, външна и транспортна реклама". През тази година "Ноубъл графикс" взе приза "Агенция на годината" на фестивала на АРА в Слънчев бряг с три награди и още седем номинации в седем различни категории.

                    -------------------

                    Мартин Дановски, изпълнителен директор на агенцията за маркетингови комуникации Euro RSCG Sofia:

                    Ще продължи разделянето между рекламни и медия агенции

                    В: Кой рекламен сегмент се е развил най-динамично и какво ви впечатли през изминалата 2005 г.?

                    - Рекламата в областта на телекомуникациите, един динамичен и бързоразвиващ се сектор за 2005 г. в България. Стартът на новия мобилен оператор - Vivatel, и все по-сериозното стъпване на пазара на алтернативни оператори като компанията "Орбител" определено разчупват статуквото в областта на маркетинговите комуникации у нас. Секторът "Автомобили" също се развива динамично с около 30% средногодишен ръст. За пръв път беше представена статистика от КАТ. Нарастването на продажбите съвсем разбираемо довежда и до нарастване на средствата, които се инвестират в сферата на комуникациите. Впечатляващи са новите брандове, които се раждат в тези сектори. В областта на интегрираните маркетингови комуникации е забележително, когато с малко инвестирани средства се постига добър ефект - познатост на марката, голям процент на резултатност. "Орбител" срещу БТК е един от тези примери, които демонстрират, че парите не са най-важното в комуникациите. Топрешенията, реализирани с най-малко средства, са тези, които са наистина впечатляващи.

                    В: С какви очаквания сте изпълнени към 2006 г., как мислите, че ще се развие рекламният бранш?

                    - Ще се задълбочи тенденцията за разделяне на рекламните агенции и медия агенциите. Все повече клиенти разбират, че този процес води до по-голяма ефективност, като, разбира се, има синергия между двете агенции. Очаквам да има подем по отношение на криейтива в сферата на маркетинговите комуникации у нас. В момента се отдалечаваме от доминиращите послания свързани със секс и еротика в рекламата. Смятам, че през 2006 г. ще се търсят алтернативни форми за реализация на по-креативни идеи.

                    Коментар


                    • който е за WWW нека да си дойде в темата....

                      Коментар


                      • Софарма
                        печалба за 6месечие 14,2 млн. лв.
                        капитализация 765 млн. лв.
                        коефициент 54

                        БТК
                        печалба за 6месечие 139 млн. лв.
                        капитализация 2855 млн. лв.
                        коефициент 20

                        Капитан Дядо Никола
                        печалба за 6месечие 127 хил. лв.
                        капитализация 34 млн. лв.
                        коефициент 237

                        Благоевград БТ
                        печалба за 6месечие 7.2 млн. лв.
                        капитализация 207 млн. лв.
                        коефициент 28.8

                        Неохим
                        печалба за 6месечие 4,6 млн. лв.
                        капитализация 133 млн. лв.
                        коефициент 28.6

                        Оргахим
                        печалба за 6месечие 1 млн. лв.
                        капитализация 48 млн. лв.
                        коефициент 48

                        Инвестор.бг
                        печалба за 6месечие 69 хил. лв.
                        капитализация 8.4 млн. лв.
                        коефициент 122


                        Не е много коректно да се сравняват само 6 месечни резултати, просто исках да има няколко цифри в темата
                        компаниите са избрани случайно, списъка може да се допълни
                        с повече усилия можеше да сметна годишни очаквани
                        при някои фирми трябва да се отчете сезонност
                        секторите са доста различни, което прави сравняването невъзможно
                        компаниите също така са на различен стадии от развитието си създаване-растеж-зрялост
                        структурата на акционерния им капитал също е различна (без или със мажоритарен собственик)
                        корпоративното управление също е различно при различните фирми

                        автора притежава акции и мнението му не представлява препоръка за покупка или продажба

                        Коментар


                        • WWW купувам на 0,80, IBG на 3 лв [/img]

                          Коментар


                          • Mene puk me kefi 4e napulnih torbata s mnogo podcenenoto vse o6te www i sled njakolko meseca 6te vidim kakvo 6te stane.IBG me kefi6e kogato go kupih na 2.70 i prodadoh na 6.50. Sega 6te se povozja i na vlaka WWW- Ha-Ha-HA

                            Коментар


                            • Не, между двете просто няма прилика, мене лично много ме кефи да наблюдавам всеки ден как се развива бизнеса на Инвестора....

                              Коментар


                              • Разликата между IBG i WWW е като между бик и мечка

                                Коментар

                                Working...
                                X