Yahoo: Потенциалът на интернет рекламата е подценен
15.11.2006 09:28
Потенциалът за ръст на интернет рекламата е подценен, тъй като досегашните прогнози не взимат предвид видеорекламата, социалните мрежи и мобилните технологии.
Това е мнението на изпълнителния директор на Yahoo Inc Тери Семел, който допълни, че прогнозите досега взимат предвид единствено графичната реклама и такава по ключови думи.
„Както всички знаем, видеосъдържанието ще се превърне в ключов фактор в интернет“, каза той по време на конференцията Internet Advertising Bureau Engage в Лондон, цитиран от Ройтерс. „То ще бъде навсякъде в мрежата и ще намери своята ниша в рекламата. Затова независимо дали става дума за мобилни технологии, за видео, или за социални сайтове, тези фактори не са взети предвид в очакваните рекламни обеми. Това ни дава повод да смятаме, че всъщност потенциалът за растеж на онлайн рекламата значително се подценява“, коментира той.
Според него бързо ще се развият различни форми на реклама като спонсорство, както и по-иновативни подходи за интегриране на рекламата с видеосъдържанието.
Според британската агенция за медийно планиране ZenithOptimedia тази година онлайн рекламата ще получи по-голям дял от целия рекламен пазар на Острова в сравнение с външната реклама, като скоро ще надмине и радиорекламата.
По данни на ZenithOptimedia от началото на октомври разходите за реклама в интернет ще се повишат с 84% между 2005 и 2008 г., като в края на този период се очаква те да възлизат на 34,2 млрд. долара.
15.11.2006 09:28
Потенциалът за ръст на интернет рекламата е подценен, тъй като досегашните прогнози не взимат предвид видеорекламата, социалните мрежи и мобилните технологии.
Това е мнението на изпълнителния директор на Yahoo Inc Тери Семел, който допълни, че прогнозите досега взимат предвид единствено графичната реклама и такава по ключови думи.
„Както всички знаем, видеосъдържанието ще се превърне в ключов фактор в интернет“, каза той по време на конференцията Internet Advertising Bureau Engage в Лондон, цитиран от Ройтерс. „То ще бъде навсякъде в мрежата и ще намери своята ниша в рекламата. Затова независимо дали става дума за мобилни технологии, за видео, или за социални сайтове, тези фактори не са взети предвид в очакваните рекламни обеми. Това ни дава повод да смятаме, че всъщност потенциалът за растеж на онлайн рекламата значително се подценява“, коментира той.
Според него бързо ще се развият различни форми на реклама като спонсорство, както и по-иновативни подходи за интегриране на рекламата с видеосъдържанието.
Според британската агенция за медийно планиране ZenithOptimedia тази година онлайн рекламата ще получи по-голям дял от целия рекламен пазар на Острова в сравнение с външната реклама, като скоро ще надмине и радиорекламата.
По данни на ZenithOptimedia от началото на октомври разходите за реклама в интернет ще се повишат с 84% между 2005 и 2008 г., като в края на този период се очаква те да възлизат на 34,2 млрд. долара.
Коментар