IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Албена АД (ALB)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • 17 000 000 лева има приход от финансови операции

    Коментар


    • Не е ли защото си оценяват Интерскай на 22 милиона Същите Интерскай, които имат 8 милиона собствен капитал, 835 хил приходи и 64 хил загуба за шестмесечието. Ако се изкарат еднократните ефекти, печалбата не е много по-различна от преди година.

      Коментар


      • Бах маааааааааму!
        40 000 000 печалба
        Това е лично мнение и не е препоръка за покупка или продажба на акции

        Коментар


        • Kakwo stawa tuk ?? 40 mil, pechalba ???? hahaha
          imam akciiiiiii, не е препоръка,
          Gigov, май ще си хапеш задника )))

          Моля, пишете на кирилица.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от gigow
            Зимата Албена беше 14-15 лв, а сега 40. Нарастване повече от 150 %. Изплати дивидент 50 ст при цена на акция над 30 лв. За сравнение Фазерлес плати 1 лв при същата цена.
            Е и с други дружества от Софикс зимата беше така, и Елтос беше по лев и Химимпорт, а Софарма беше 1.80 и т.н. Така че, с този критерий пак се замисли. Още повече, че Елтос е 5 млн на загуба за половин година, а Албена е 7 млн НА ПЕЧАЛБА за същото време, без да е отчетено към това лятната кампания. Има за какво, да съжаляваш.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от kaloian
              другия път не се доверявай изцяло на брокерчето
              Ама аз след това си вземах КОБОС и от тогава слушам само вътрешния си глас.
              Проблема е, че и той често греши.
              Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от gigow
                ......Съдя по скока, който направи от дъното. Все пак това е много сериозно дружество и активите му могат да се сметнат сравнително точно и не би трябвало да бъде много волатилно. И ме е яд, че си продадох акциите. ......
                на спад 90% за година и половина и после скок 200% му викаш малко волатилно ли ....а иначе стана ясно защо ти се иска да не е подценено много е подценено, както и повечето на БФБ, но това не значи че няма да падне....или скочи....другия път не се доверявай изцяло на брокерчето

                Коментар


                • Първоначално изпратено от kaloian

                  а пък Софком изплати 70 ст при цена 4лв...и ? 90% от акциите са подценени. това че е подценена не значи че не може да стане по-подценена в следващ момент както и обратното
                  Пък "Товарни превози" Шумен изплати 58 лв дивидент при цена 4лв на акция, ама нямам ни една.
                  Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от BSEtrader
                    И по какво съдиш че не е подценена акцията на Албена? По това че е била 15 лв преди Х месеца? Ами ако тогава някой хипер закъсал я беше смъкнал на 5 лв, сега 15 много ли щяха да бъдат?
                    p.s. Албена и Фазерлес са основни позиции портфолиото ми!
                    Не казвам, че не е подценена, ама чак пък сериозно. Съдя по скока, който направи от дъното. Все пак това е много сериозно дружество и активите му могат да се сметнат сравнително точно и не би трябвало да бъде много волатилно. И ме е яд, че си продадох акциите. Бяха първите, които купих малко над 17 лв и като станаха за 2 седмици 25,50 брокерчето предложи да ги продам и аз с целия си акъл го послушах. Новобранска работа. Когато обявиха обратното изкупуване. Сега нали се сещаш какво дъвча като им видя цената.
                    А за Фазерчето няма лошо. То ми е около 10% като капитализация на портфейла. И дивидент вземах.
                    Та желая успех на Албена, хубав курорт и добре управляван. Ама пак ме е яд дето ги продадох
                    Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от gigow
                      Първоначално изпратено от лудогорски бик
                      Според текущите цени ми се струва, че пазарът сериозно подценява Албена. Интересно ще е, да видим новия отчет.
                      Това сериозно ли го мислиш? Зимата Албена беше 14-15 лв, а сега 40. Нарастване повече от 150 %. Изплати дивидент 50 ст при цена на акция над 30 лв. За сравнение Фазерлес плати 1 лв при същата цена.
                      а пък Софком изплати 70 ст при цена 4лв...и ? 90% от акциите са подценени. това че е подценена не значи че не може да стане по-подценена в следващ момент както и обратното

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от gigow
                        Това сериозно ли го мислиш? Зимата Албена беше 14-15 лв, а сега 40. Нарастване повече от 150 %. Изплати дивидент 50 ст при цена на акция над 30 лв. За сравнение Фазерлес плати 1 лв при същата цена.
                        И по какво съдиш че не е подценена акцията на Албена? По това че е била 15 лв преди Х месеца? Ами ако тогава някой хипер закъсал я беше смъкнал на 5 лв, сега 15 много ли щяха да бъдат?
                        p.s. Албена и Фазерлес са основни позиции портфолиото ми!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от лудогорски бик
                          Според текущите цени ми се струва, че пазарът сериозно подценява Албена. Интересно ще е, да видим новия отчет.
                          Това сериозно ли го мислиш? Зимата Албена беше 14-15 лв, а сега 40. Нарастване повече от 150 %. Изплати дивидент 50 ст при цена на акция над 30 лв. За сравнение Фазерлес плати 1 лв при същата цена.
                          Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Според текущите цени ми се струва, че пазарът сериозно подценява Албена. Интересно ще е, да видим новия отчет.

                            Коментар


                            • Албена АД: Ръстът на българския пазар не беше достатъчен да компенсира спада на западните
                              17 Септември 2009 11:42

                              Инфосток се обърна към Йовка Страшилова, зам. директор продажби на Албена АД, която коментира туристическия сезон в курорта през тази година.

                              Г-жо Страшилова, браншовите организации предвиждаха спад на туристите през тази година. Какви са Вашите прогнози за броя на туристите в Албена? Има ли спад спрямо миналата година?

                              Тази година беше трудна и ни постави пред доста изпитания. Кризата се отрази особено на западните пазари, където имаме спад между 20 и 30%. Руският пазар, който имаше най-голям дял през миналия сезон, също реализира спад от 23%. Утежняването на руските визи с таксата на визовия център и дългия срок на издаване оказаха силен негативен ефект върху записванията в условията на и без това трудната пазарна ситуация. Специално за Албена сезон 2009 ще завърши с общ спад на нощувките от около 13%, като намалението идва от всички пазари с изключение на българския. Увеличението на нощувките на български гости това лято в Албена е 45%, като през месеците юли и август имахме почти два пъти повече българи на почивка. Това, което постигнахме през тази година е, че успяхме да компенсираме до известна степен спада на западните пазари с българския.

                              Насочихме усилията си към българския пазар, тъй като той реагира бързо на оферти в последния момент и не е зависим от чартърния транспорт. Излязохме с доста атрактивни цени и с много добър продукт. Мога да кажа, че до голяма степен това ни помогна да имаме един не толкова лош сезон.

                              На румънски пазар спадът е около 7%. За съжаление там загубихме корпоративни групи поради съкращенията в бюджетите им за тиймбилдинги и мероприятия.

                              Като процентно изражение каква ще бъде заетостта на курорта през тази година?

                              През тази година отворихме по-късно повечето хотели, за да осигурим по-добра заетост. На отворените хотели заетостта беше средно 75-80%, като бих казала, че през юли и август заетостта беше много добра. През тези два месеца не бяха отворени два хотела – Алтея и Панорама, с цел да се оптимизират заетостта и разходите.

                              Има ли спад на приходите на Албена?

                              При положение, че очакваме спад от около 13% на нощувките, спадът на приходите също е неизбежен. Очакваме спадът на приходите от основни услуги да е около 13% - 15%. Въпреки кризата смятам, че можехме да имаме по-добри резултати от постигнатите.

                              Самият спад на приходите от какво идва – от по-малкото туристи или от по-ниските цени?

                              Основно спадът идва от по-малкото туристи. Имаме по-ниски цени, но те са най-вече от оферти при записвания в последния момент. Спадът е комбинация от двата фактора, но в по-голяма степен се дължи на по-малкия брой нощувки.

                              Цените в момента спрямо началото на сезона са доста надолу. Намалението на цените увеличи ли броя на туристите и доколко можете да сваляте цените, за да сте на печалба?

                              Намалението на цените увеличи броя на туристите и по-специално на българските туристи. Когато излязохме с last minute офертите и намаленията, имаше едно много интензивно записване през юли и август, което беше буквално в последния момент. Гостите записваха почивката си от днес за пристигане утре или за пристигане следващата седмица. Периодите бяха съвсем кратки и пазарът реагираше в последния момент. Заетостта се променяше много динамично за кратък период напред, трудно беше да се прогнозира каква заетост ще имаме за повече от две седмици напред. Започнахме месец август с повече от 40% спад, а завършихме със 7%.

                              В Албена се държи изключително много на качествения продукт, а качествен продукт на изключително ниски цени не може да има. По-лесно се намалят цените на нощувките, които са само със закуска или се плаща само стая, тъй като там разходът е по-малък. По-трудно се намалят цените на all inclusive пакетите. В момента най-ниската цена на all inclusive пакет е 39 лв. за човек на ден в двойна стая. При двама възрастни първото дете е безплатно, а за второто дете се заплаща 50% от цената на възрастен.

                              Голяма част от българските туристи почиват в Турция и Гърция. С какво техните дестинации са по-добри от почивка в Албена? Какви са предимствата нва Албена?

                              Преди няколко седмици имахме среща с български туроператори и всеобщото мнение беше, че тази година, за разликата от миналата, бумът на българските туристи в Гърция и Турция е намалял. Голяма част от тях решиха да останат в България, което може само да ни радва.

                              През юли и август имахме два пъти повече туристи в Албена, което показва, че много хора, които са били миналата година в Гърция и Турция, са решили тази година да останат в България.

                              Албена има неоспорими предимства за изкарване на една пълноценна почивка. Нашите усилия са насочени към това да запазим съществуващите и добавим нови предимства. Можем да започнем с природата на Албена. Курортът разполага с най-хубавия плаж на нашето Черноморие, който е изключително подходящ за семейства с деца – просторен, чист, с най-финия пясък и полегато дъно. Тази година Албена АД спечели концесията за плажа за следващите 10 години и има задълженията за поддържането и чистотата му. Плажът се почиства два пъти на ден, както със специална техника, така и ръчно. Освен това, 60% от плажа е за безплатно ползване. В Ultra all inclusive хотелите и тези, които работят по формулата all inclusive + включихме безплатни чадъри и шезлонги. Плажът е едно неоспоримо предимство на Албена.

                              Албена предлага наистина пълноценна почивка. Част от политиката на курорта е след 23 часа да няма шум от заведения или друг източник, да е спокойно и гостите да могат да си починат.

                              Друго предимство е качеството в ресторантите. Изключително залагаме на здравословното хранене и на богатите бюфе маси, с разнообразна кухня и качествени продукти. Това беше една от причините Албена да създаде дъщерното си дружество Еко Агро, което произвежда всички ябълки, които се предлагат на масите в Албена. Предлагаме и 100% натурален сок от ябълки и от череши. В пакета Ultra all inclusive сме включили и вносен алкохол. Едно от нещата, които привлича гостите на Ultra all inclusive пакетите е, че до 5 часа сутринта имат безплатен вносен алкохол на известни марки. В ресторантите се предлага и специално меню за децата, отделено в детски кът.

                              Освен това в Албена гостите се чувстват сигурни за себе си, за децата си, за колите си. Всичко е така организирано, за да е максимално удобно за нашите гости.

                              Губи ли Албена от това, че е на едно с останалите български курорти и не може да изтъкне предимствата си?

                              Във всеки курорт има хубави неща, заради които гостите отиват. Аз лично не бих избрала да почивам на място, което е презастроено и няма зеленина, няма спокойствие, има прекалено много шум. Това за мен не е почивка.

                              От друга страна е скъпо да се поддържа такава инфраструктура като в Албена. Разбира се, всичко има цена и се калкулира в разходите и себестойността на продукта.

                              Основният проблем на българския туризъм са кадрите. Как вие решавате този проблем?

                              Наистина един от основните проблеми са кадрите. Албена има едно ядро от хора, на които разчита и се опитва да задържи. Дори през зимата, когато нищо не работи, се плащат заплати. Това е основното ядро от хора, на които се разчита следващата година и дори да дойдат нови служители, те ще бъдат обучени от старите. Те включват както хората в маркетинга и администрацията, така и хората в хотелите и ресторантите – хотелски управители, главни готвачи, фронт офиси. Изобщо хора, на които Албена държи и разчита дългосрочно. През лятото тук идват да работят и много студенти. Албена финансира и обучението на свои стипендианти.

                              Какви хора почиват повече в Албена – българи или чужденци и има ли промяна в структурата на чужденците?

                              Тази година по-голям процент са българските туристи. От всички нощувки, които са реализирани, тези от български гости са над 35%. Миналата година българите бяха около 14-15% от всички. Общо туристите за Албена са около 190 хиляди, от които 70 хиляди са българи.

                              Относно структурата на чужденците румънците запазват дела си, а всички останали намаляват. Намалява дела на Франция, на Скандинавските страни, с по-голям спад са Франция, Бенелюкс, Англия и други.

                              На какво основно разчитате, за да привлечете повече туристи? Очаквате ли помощ от държавата в тази насока?

                              Разчитаме почти 100% на собствените си усилия, защото до момента не бих казала, че държавата е помогнала с нещо. Основното ни усилие са договорите, които сключваме всеки сезон. Вече почти са сключени всички договори за следващия сезон 2010. Разчитаме на борсите, на които участваме, правим презентации и участваме в презентациите на нашите партньори, правим и роуд шоу в България и Румъния.

                              Как очаквате да приключите годината по отношение на финансовите резултати?

                              Спадът на приходите от основни услуги ще е между 13 и 15%. Печалбата като абсолютна стойност също ще бъде по-ниска от миналата година, но ще увеличим рентабилността. Очакванията ни съответстват до голяма степен на прогнозираните по-рано в отчетите на Албена.

                              Как очаквате да протече следващия туристически сезон?

                              Следващият сезон очакваме да бъде още по-труден от този. Това са и очакванията на всички наши партньори. Намалили сме цените в договорите, които сме сключили досега, средно между 5 и 7, а на места и до 10%. Имаме за цел да стимулираме ранните записвания с по-високи проценти отстъпки, въпреки че вече доста гости предпочитат да записват в последния момент. Това, обаче, не е предпочитано нито от хотелиерите, нито от туроператорите. Очаква ни труден сезон и трябва да бъдем много гъвкави.

                              Ще търсите ли промени в продуктовата структура, която предлагате, през следващата година?

                              През следващата година като цяло няма да има някакви големи промени в продукта. Искаме да привлечем повече семейства с деца, затова следващата година когато почиват двама възрастни с две деца, и двете деца ще бъдат безплатно настанени в Албена. Ще запазим почивките Ultra all inclusive. На голяма част от хотелите ще бъдат включени безплатни шезлонги и чадъри на плажа. Добавяме и нови безплатни възможности за спорт в Ultra all inclusive пакетите.

                              Предвиждате ли да отделите средства за инвестиции през следващата година?

                              Тази година инвестициите бяха много ограничени, а следващата година също не се предвиждат някакви големи инвестиции. По принцип планираме някои хотели да бъдат реконструирани и обновени като обзавеждане. Това може да се случи за следващата година, но в никакъв случай инвестициите няма да са големи.

                              За обзавеждането използваме и фирма от групата Албена, и външни изпълнители. Например за хотела Фламинго Гранд изпълнението изцяло беше на една австрийска фирма. Дъщерни дружества на Албена или на Албена инвест холдинг се използват при реконструкции.

                              Имате ли планове за туризъм извън сезона?

                              Групата Албена има два хотела в Боровец и през зимата насочваме усилията си към тях и към хотела в Швейцария. Извън сезона се опитваме да привлечем конгресни и спортни мероприятия. В момента разработваме и каталог за сватби, в които ще има нестандартни и различни от традиционните предложения за провеждане на сватби.

                              По принцип по време на криза акциите на дружествата много падат и са изгодни за покупка, но от друга страна най-ценен е кеша. Каква беше причината Албена да отправи търгово предложение към миноритарните акционери?

                              Мисля, че доста беше изписано и се дискутира по темата, а и всичко беше подробно изложено в обосновката. Публичният статут на Албена АД ще се запази. Обратното изкупуване беше задължителна процедура, която трябваше да бъде спазена.

                              Как се развиват останалите дружества на Албена?

                              Заслужава си да разкажем повече за Еко Агро АД – най-бързо развиващото се дъщерно дружество на Албена. Това е дъщерно дружество на Албена, което се занимава със селско стопанство. Дружеството вече се развива доста успешно. Произвежда ябълки, краставички, череши, праскови. За него, обаче, е най-добре да разкаже повече изпълнителният му директор Галин Ганчев.

                              Г-н Ганчев, разкажете повече за дружеството Еко Агро.

                              Дружеството е учредено през 2002 г. Отначало е създадена около 20 декара черешова градина и 2-3 оранжерии. В следващите години апетитът на Албена става все по-голям и към днешна дата имаме около 15 500 декара, от които по-голямата част са собствени земи, а малка част е арендована земя.

                              Колко са хората, заети в дружеството?

                              Постоянно заетият персонал е около 20 човека, а със сезонно наетите персоналът нараства до 60-70 човека.

                              Тази година имаме ново производство - на корнишони. Те са засяти на около 200 декара и с хората, които са заети там, общият брой на наетият персонал достига до 300 човека.

                              Работим целогодишно с постоянните хора, а сезонните работници използваме само за резитба на овощните дръвчета и за беритба на плодовете. В началото на годината закупихме специализарана малогабаритна техника, с която се стремим да намалим разходите и съответно и себестойноста на крайния продукт. Замисляме да засадим около 250 декара праскови и нектарини, но още сме в проект. Тази година успяхме да захраним курортният комплекс Албена с краставици, ябълки и череши наше производство. Черешите са много хубави, политиката ни е закупуване на сертифициран посадъчен материал от Европейски разсадници, като търсим специално подбрани сортове, подходящи както за нашия, така и за европейският пазар. Работим с консултант от Германия, който ни помага в това какви точно да бъдат сортовете и каква е перспективата им на световният пазар.

                              Какво произвеждате като продукти?

                              Основно произвеждаме пшеница, слънчоглед, рапица и малко царевица, които продаваме след това. Към този момент сме се ориентирали твърдо към овощарството. Имаме около 1 100 декара овощни градини, от които около 580 са череши, 360 са ябълки, около 70 декара са круши, а сливите са около 145 декара. Повечето продукция при пакетите All Inclusive е наша.

                              При вас усеща ли се финансовата криза и как се справяте с нея?

                              В селското стопанство финансовата криза се отрази на пазара и цените на продукцията. Допреди две години имаше много добри цени.Преди две години продавахме пшеница на цена от 520 лв. за тон, докато в момента тя се търгува около 200 лв. за тон, а и пазарът е оскъден. Мисля обаче, че България може да излезе от икономическата криза единствено със селското стопанство.

                              На каква сума ще възлизат приблизително инвестициите ви за тази година и колко сте предвидили за следващата?

                              Тази година кандидатствахме за проект по европейските програми, мярка 121. Проектът е на стойност около 2 млн. лв., предимно селскостопанска техника.

                              Освен това имаме и други инвестиции, които са извън проекта.Инвестирахме в хладилно съоръжение, четири модерни машини за бране на корнишони, хале, сортировъчна машина, сондажни съоражения. Искам да вметна, че в България по такъв начин не са се гледали и не се гледат корнишони, както при нас. Мога да твърдя, че 90% от тях е износ за Германия. Замисляме се догодина да направим и преработвателно предприятие, което да бъде за корнишони, и за част от другата продукция, която имаме.

                              Планираме за следващата година да увеличим двойно корнишоните, на около 400-420 декара. Пазарът ни за тях е гарантиран. Работим с немска фирма, която има преработвателно предприятие в Германия.

                              Какви са плановете ви за финансовия резултат към края на годината?

                              Категорично ще бъдем на печалба, а приходите грубо ще бъдат над 2 млн. лв. Ръстът на приходите спрямо миналата година ще бъде с около 30%.

                              Предвиждате ли през следващите години да включвате и други продукти в производството си?

                              Предвиждаме да засадим още череши. Целта ни е след 2-3 години овощните ни градини да станат около 3 хил. декара. Овощните и трайните насаждения правим върху собствена земя. Цените на земята бяха много високи до преди една година, но кризата се отрази и върху тях. Има доста голям срив на цените на земите, като те паднаха на половина. Преди 1 декар от плодородната добруджанска земя се търгуваше между 1000-1300 лв., докато сега може да се закупи за около 500-600 лв. за декар.

                              Разкажете повече за соковете, които предлага Албена.

                              Преди година и половина купихме машина за производство на натурален сок от Германия, като с тази машина искахме да затворим цикъла при плодовете, защото не можем да оползотворим 100% от тях. С тази машина през миналата година сме произвели около 60 хил. литра сок, които бяха за нуждите на курортният комплекс. Използваме по-дребните, но качествени плодове от нашата продукция. Този сок е 100% натурален, без консерванти и без никаква захар, полезен както за деца, така и за възрастни хора. Скоро ще го пуснем на пазара в кутии Bag in box от 3, 5 и 10 литра. Започваме със сок от ябълки, а в бъдеще ще предложим на нашите клиенти и сок от други плодове.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от duke
                                аз, на 09.09.09
                                Благодаря! Сега ще звънна на брокерката си да видя защо още го няма при мен.
                                He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                                Коментар

                                Working...
                                X