IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Корпоративна ТБ (6C9 / CORP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Solomoon Разгледай мнение
    Не им се четее....те имат задание и си го следват - трябва да я фалират......имат опит с производства по несъстоятелност, там най-лесно се замитат следи и се краде....
    Акционерите, облигационерите, добрите кредито-получатели, фирмите и физическите лица с депозити над гарантираните няма да оставят да ги ограбят. Това трябва да е ясно на онези, които евентуално ще вземат решението за фалит на банките (КТБ и Виктория).
    Last edited by mobiman; 01.11.2014, 10:50.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mobiman Разгледай мнение
      Раздел VIII
      Специален надзор при опасност от неплатежоспособност
      Чл. 115. (1) За да се оздрави банка, при която е налице опасност от непла¬тежоспособност, БНБ може да постави тази банка под специален надзор.
      (2) Опасност от неплатежоспособност на банка е налице, когато:
      1. отношението є на общата капиталова адекватност е под определеното минимално равнище, или
      2. ликвидните активи на банката по преценка на БНБ няма да бъдат дос ¬татъчни, за да може банката да изпълнява задълженията си в деня на тяхната изискуемост, или
      3. банката не е изпълнила в срок едно или повече изискуеми задължения към своите кредитори.
      (3) (Изм. – ДВ, бр. 27 от 2014 г.) Срокът на специалния надзор не може да надхвърля 6 месеца. Ако преди прилагането на тази мярка са били назначени квестори по реда на чл. 103, ал. 2, т. 22, 6-месечният срок тече от датата на назначаване на квесторите.
      Чл. 116. (1) В случаите по чл. 115, ал. 1 БНБ поставя банката под специа¬лен надзор, като:
      1. назначава квестори, ако такива не са били назначени преди това, и опре¬деля техните правомощия;
      2. определя срока и условията на специалния надзор.
      (2) В случаите по ал. 1 БНБ може да:
      1. намали лихвите по задълженията на банката до средния им пазарен размер;
      2. спре за определен срок изцяло или частично изпълнението на всички или на някои от задълженията є;
      3. ограничи дейността є изцяло или частично;
      4. определи условия и допълнителни изисквания относно реда за разпо¬реждане с имуществото на банката;
      5. разпореди принудително увеличаване на капитала, включително като лиши досегашните акционери от право да участват в увеличаването;
      6. отстрани от длъжност членовете на съвета на директорите, съответно на управителния и на надзорния съвет;
      7. лиши временно от право на глас акционери, притежаващи пряко или косвено повече от 10 на сто от акциите с право на глас, ако с дейността или с влиянието си в управлението на банката са навредили на нейната надеждност или сигурност;
      8. разпореди принудително намаляване на акционерния капитал на банката с размера на натрупаната от банката загуба.
      (3) Подлежащите на вписване обстоятелства по ал. 1 и 2 се вписват в тър¬говския регистър по искане на БНБ.
      Чл. 117. (1) Принудително намаляване на акционерния капитал се прилага, при условие че натрупаната от банката загуба не може да бъде покрита от резервите с общо предназначение, включително от неразпределените печалби от минали години.
      (2) В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 8 едновременно с намаляването на капитала се взема решение за увеличаване на капитала по реда на чл. 203 от Търговския закон. В този случай акционерите на банката губят правото по чл. 194, ал. 1 и 2 от Търговския закон на придобиване на съответна на техния дял преди увеличаването част от новите акции.
      Чл. 118. (1) В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 5 или 8 БНБ може да разпореди увеличаването на капитала да бъде извършено под условие, че новите акции ще бъдат придобити от Фонда за гарантиране на влоговете в банките или от одобрени от БНБ финансови институции.
      (2) В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 8 новите акции се придобиват по номи¬нална стойност. В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 5 новите акции се придобиват по емисионна стойност. Емисионната стойност се определя, като собственият капитал по баланса на банката се раздели на броя акции в капитала є и се спазва изискването на чл. 176, ал. 2 от Търговския закон.
      (3) (Изм. – ДВ, бр. 24 от 2009 г., в сила от 31 март 2009 г.) Когато Фондът за гарантиране на влоговете в банките участва в увеличаването на капитала на банка по реда на ал. 1, одобрение на БНБ по чл. 28 не се изисква.
      (4) Когато БНБ е разпоредила увеличаване или намаляване на капитала на банка, квесторът упражнява правомощията на общото събрание и определя условията, реда и сроковете за записване на акции и извършване на вноските. В тези случаи редът за увеличаване и намаляване на капитала, предвиден в устава на банката, не се прилага.
      (5) В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 7 размерът на притежаваните акции от лишения от право на глас акционер не се взема предвид при изчисляване на необходимия кворум за провеждане на общото събрание на акционерите и за вземане на решения от това събрание.

      Раздел IX
      План за преструктуриране на банка
      (Нов – ДВ, бр. 27 от 2014 г.)
      Чл. 121а. (Нов – ДВ, бр. 27 от 2014 г.) (1) Българската народна банка изготвя план за контролирано преструктуриране на всяка банка, лицензирана в Република България, който може да бъде приложен, ако банката изпадне във финансови затруднения.
      (2) Плановете за преструктуриране се актуализират периодично и отчи¬тат влиянието, което би имала несъстоятелността на конкретната банка във връзка с нейния пазарен дял, бизнес модел или взаимовръзката є с другите пазарни участници върху финансовите пазари като цяло, другите банки и условията за тяхното финансиране.
      (3) Банките предоставят на БНБ в съответствие с принципа на пропор¬ционалност информацията, необходима за изготвянето на надеждни планове, които съдържат варианти за преструктуриране на съответната банка.
      Не им се четее....те имат задание и си го следват - трябва да я фалират......имат опит с производства по несъстоятелност, там най-лесно се замитат следи и се краде....

      Коментар


      • СТЕФАН СОФИЯНСКИ

        http://www.blitz.bg/news/article/300011

        Коментар


        • БНБ да вземат да прочетат ЗКИ

          Раздел VIII
          Специален надзор при опасност от неплатежоспособност
          Чл. 115. (1) За да се оздрави банка, при която е налице опасност от непла¬тежоспособност, БНБ може да постави тази банка под специален надзор.
          (2) Опасност от неплатежоспособност на банка е налице, когато:
          1. отношението є на общата капиталова адекватност е под определеното минимално равнище, или
          2. ликвидните активи на банката по преценка на БНБ няма да бъдат дос ¬татъчни, за да може банката да изпълнява задълженията си в деня на тяхната изискуемост, или
          3. банката не е изпълнила в срок едно или повече изискуеми задължения към своите кредитори.
          (3) (Изм. – ДВ, бр. 27 от 2014 г.) Срокът на специалния надзор не може да надхвърля 6 месеца. Ако преди прилагането на тази мярка са били назначени квестори по реда на чл. 103, ал. 2, т. 22, 6-месечният срок тече от датата на назначаване на квесторите.
          Чл. 116. (1) В случаите по чл. 115, ал. 1 БНБ поставя банката под специа¬лен надзор, като:
          1. назначава квестори, ако такива не са били назначени преди това, и опре¬деля техните правомощия;
          2. определя срока и условията на специалния надзор.
          (2) В случаите по ал. 1 БНБ може да:
          1. намали лихвите по задълженията на банката до средния им пазарен размер;
          2. спре за определен срок изцяло или частично изпълнението на всички или на някои от задълженията є;
          3. ограничи дейността є изцяло или частично;
          4. определи условия и допълнителни изисквания относно реда за разпо¬реждане с имуществото на банката;
          5. разпореди принудително увеличаване на капитала, включително като лиши досегашните акционери от право да участват в увеличаването;
          6. отстрани от длъжност членовете на съвета на директорите, съответно на управителния и на надзорния съвет;
          7. лиши временно от право на глас акционери, притежаващи пряко или косвено повече от 10 на сто от акциите с право на глас, ако с дейността или с влиянието си в управлението на банката са навредили на нейната надеждност или сигурност;
          8. разпореди принудително намаляване на акционерния капитал на банката с размера на натрупаната от банката загуба.
          (3) Подлежащите на вписване обстоятелства по ал. 1 и 2 се вписват в тър¬говския регистър по искане на БНБ.
          Чл. 117. (1) Принудително намаляване на акционерния капитал се прилага, при условие че натрупаната от банката загуба не може да бъде покрита от резервите с общо предназначение, включително от неразпределените печалби от минали години.
          (2) В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 8 едновременно с намаляването на капитала се взема решение за увеличаване на капитала по реда на чл. 203 от Търговския закон. В този случай акционерите на банката губят правото по чл. 194, ал. 1 и 2 от Търговския закон на придобиване на съответна на техния дял преди увеличаването част от новите акции.
          Чл. 118. (1) В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 5 или 8 БНБ може да разпореди увеличаването на капитала да бъде извършено под условие, че новите акции ще бъдат придобити от Фонда за гарантиране на влоговете в банките или от одобрени от БНБ финансови институции.
          (2) В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 8 новите акции се придобиват по номи¬нална стойност. В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 5 новите акции се придобиват по емисионна стойност. Емисионната стойност се определя, като собственият капитал по баланса на банката се раздели на броя акции в капитала є и се спазва изискването на чл. 176, ал. 2 от Търговския закон.
          (3) (Изм. – ДВ, бр. 24 от 2009 г., в сила от 31 март 2009 г.) Когато Фондът за гарантиране на влоговете в банките участва в увеличаването на капитала на банка по реда на ал. 1, одобрение на БНБ по чл. 28 не се изисква.
          (4) Когато БНБ е разпоредила увеличаване или намаляване на капитала на банка, квесторът упражнява правомощията на общото събрание и определя условията, реда и сроковете за записване на акции и извършване на вноските. В тези случаи редът за увеличаване и намаляване на капитала, предвиден в устава на банката, не се прилага.
          (5) В случаите по чл. 116, ал. 2, т. 7 размерът на притежаваните акции от лишения от право на глас акционер не се взема предвид при изчисляване на необходимия кворум за провеждане на общото събрание на акционерите и за вземане на решения от това събрание.

          Раздел IX
          План за преструктуриране на банка
          (Нов – ДВ, бр. 27 от 2014 г.)
          Чл. 121а. (Нов – ДВ, бр. 27 от 2014 г.) (1) Българската народна банка изготвя план за контролирано преструктуриране на всяка банка, лицензирана в Република България, който може да бъде приложен, ако банката изпадне във финансови затруднения.
          (2) Плановете за преструктуриране се актуализират периодично и отчи¬тат влиянието, което би имала несъстоятелността на конкретната банка във връзка с нейния пазарен дял, бизнес модел или взаимовръзката є с другите пазарни участници върху финансовите пазари като цяло, другите банки и условията за тяхното финансиране.
          (3) Банките предоставят на БНБ в съответствие с принципа на пропор¬ционалност информацията, необходима за изготвянето на надеждни планове, които съдържат варианти за преструктуриране на съответната банка.
          Last edited by mobiman; 01.11.2014, 10:38.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Solomoon Разгледай мнение
            Казусът „КТБ" ще струва много на държавата, заяви от парламентарната трибуна служебният финансов министър Румен Порожанов, цитиран от Агенция „Фокус". Той изчака продължилите близо 5 часа дебати за бъдещето на КТБ и доклада за банката на БНБ.

            По думите на Порожанов, когато има системна банка в проблемно състояние, не може да бъде без ефекти върху икономика, макроикономическите показатели и ефекти върху публичните финанси.

            „Ясно е, че ще има и негативни ефекти най-малко заради делата, по които страна ще бъде държавата. Очаква се страната ни да бъде съдена от акционери, вложители и други засегнати лица", подчерта финансовият министър.

            Според него, всеки един от вариантите за КТБ има различни ефекти. Затова той предложи на председателката на временната бюджетна комисия Менда Стоянова в началото на следващата седмица на закрито заседание на комисията да се коментират ефектите, които МФ очаква да се случат.

            уж не беше системна, уж нямаше да има негативни ефекти.....
            ние толкова неща преживяхме....... да я разчистваме по-бързо, ще живеем и без КТБ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Solomoon Разгледай мнение
              При несъстоятелност лапането определено ще е доста по голямо и доста по лесно да се случи, отколкото при работеща банка....
              А що се отнася до фонда, то същия е наравно с негарантираните депозанти и постъпващите от осребряване масата на несъстоятелността средства се разпределят между тях съразмерно.....
              с грешка съм за поредността
              какво обаче да се грижим чак толкова за едни активи, които как ли са придобити?????? като бяха държавни беше по-различно - общественият интерес е друг
              сега да плачем за процесите, при които са закупувани и после загубени от КТБ????? айде няма нужда
              малко ли схеми се разиграха от тази свита през последните години, и това видяхме, да се оправят сега

              Коментар


              • Казусът „КТБ" ще струва много на държавата, заяви от парламентарната трибуна служебният финансов министър Румен Порожанов, цитиран от Агенция „Фокус". Той изчака продължилите близо 5 часа дебати за бъдещето на КТБ и доклада за банката на БНБ.

                По думите на Порожанов, когато има системна банка в проблемно състояние, не може да бъде без ефекти върху икономика, макроикономическите показатели и ефекти върху публичните финанси.

                „Ясно е, че ще има и негативни ефекти най-малко заради делата, по които страна ще бъде държавата. Очаква се страната ни да бъде съдена от акционери, вложители и други засегнати лица", подчерта финансовият министър.

                Според него, всеки един от вариантите за КТБ има различни ефекти. Затова той предложи на председателката на временната бюджетна комисия Менда Стоянова в началото на следващата седмица на закрито заседание на комисията да се коментират ефектите, които МФ очаква да се случат.

                уж не беше системна, уж нямаше да има негативни ефекти.....

                Коментар


                • Първоначално изпратено от fortiss Разгледай мнение
                  ФГВБ след като плати 3,6 милиарда ще бъде първи при продажбата на активите. Колкото и да са малко - все едни 2-2,5 милиарда лв ще се изкарат.
                  ОЗДРАВЯВАНЕ - но какво ще оздравяваме?????? Аз незнам точно какво има в портфейла, вие как разбрахте???
                  Транформациите на задължение на банката в акции не всеки ще приеме. Едни приемат, други не и съдят банката за парите си. Тогава няма ли да има дела до безкрайност и как тя ще работи евентуално в процеса на оздравяване. Сигурно ли е, че оздравяването ще се проведе правилно? Досега защо банката така се упраляваше и никоя институция не се намеси???
                  По-добре е да приключим сега със схемите на тази банка от последните години - всички ги знаете какви са.
                  Някой щял да лапне евтино активите и - а КТБ как ги лапаше до сега - скъпо ли?????

                  При несъстоятелност лапането определено ще е доста по голямо и доста по лесно да се случи, отколкото при работеща банка....
                  А що се отнася до фонда, то същия е наравно с негарантираните депозанти и постъпващите от осребряване масата на несъстоятелността средства се разпределят между тях съразмерно.....

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от fortiss Разгледай мнение
                    ФГВБ след като плати 3,6 милиарда ще бъде първи при продажбата на активите. Колкото и да са малко - все едни 2-2,5 милиарда лв ще се изкарат.
                    ФГВБ няма как да продаде активите на банката без тя да е в обявена в несъстоятелност. А тя няма как да бъде обявена в несъстоятелност на база парцалите които продуцираха т.нар. одитори по заданието на БНБ.

                    Освен нов заем от 3,7 млрд. лв. ФГВБ няма от къде да набави средствата.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mobiman Разгледай мнение
                      Ако акционерите в КТБ обжалват пред Върховния административен съд решението на БНБ за отнемане лиценза на банката, в което не се съмнявам, откритото производство по несъстоятелност в СГС спира до влизане в сила на решението на ВАС.

                      В условията на спряна процедура по несъстоятелност нищо не може да се плаща . Освен ако Народното събрание не направи промени в Закона за банковата несъстоятелност за да започне изплащането на гарантираните депозити.

                      Ако се направят промени в закона и се започне изплащането от ФГВБ може да се стигне до ситуация при която депозитите ще бъдат платени, но лицензът на банката няма да бъде отнет.

                      Което пък от своя страна означава, че ФГВБ няма как да възстанови парите чрез продажба на активи на банката и ще трябва да вземе заем.

                      Веднъж ще се вземе заем от 1,7 млрд.лв. за изплащане на гарантираните депозити и втори път от 2 млрд.лв. за да се възстановят предишните нива.

                      От къде ще дойдат парите и на каква цена?

                      Ако ги вземат от вътрешния пазар това ще е голям натиск върху пазара.

                      От вън има ли кой да ни ги даде след всичко което се случи?

                      И кое е по евтино наистина, спасяването на банката или нейният фалит?
                      То е ясно, че оздравяването е по-добрия вариант, но на никой не му оттърва да го каже по чисто популистки причини, защото на стадото това няма да се хареса. А онези, които вещаят фалит, определено са заинтересовани.....
                      Относно обжалването на отнемането на лиценза си мисля, че няма да се забави чак толкова, но дори и да се забави ще бъдат приети новите европейски правила, които предвиждат да се плаща в определен срок, като парите са недостъпни....
                      А иначе от тук насетне се почват доста дела....ще продължат дълго време, ще струват много пари, но накрая държавата ще плати масрафа....

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от mobiman Разгледай мнение
                        Ако акционерите в КТБ обжалват пред Върховния административен съд решението на БНБ за отнемане лиценза на банката, в което не се съмнявам, откритото производство по несъстоятелност в СГС спира до влизане в сила на решението на ВАС.

                        В условията на спряна процедура по несъстоятелност нищо не може да се плаща . Освен ако Народното събрание не направи промени в Закона за банковата несъстоятелност за да започне изплащането на гарантираните депозити.

                        Ако се направят промени в закона и се започне изплащането от ФГВБ може да се стигне до ситуация при която депозитите ще бъдат платени, но лицензът на банката няма да бъде отнет.

                        Което пък от своя страна означава, че ФГВБ няма как да възстанови парите чрез продажба на активи на банката и ще трябва да вземе заем.

                        Веднъж ще се вземе заем от 1,7 млрд.лв. за изплащане на гарантираните депозити и втори път от 2 млрд.лв. за да се възстановят предишните нива.

                        От къде ще дойдат парите и на каква цена?

                        Ако ги вземат от вътрешния пазар това ще е голям натиск върху пазара.

                        От вън има ли кой да ни ги даде след всичко което се случи?

                        И кое е по евтино наистина, спасяването на банката или нейният фалит?
                        Колеги, хайде първо да не объркваме 3-те закона и да си ги четем поотделно, а и хубаво да си припомним кога се отнема лиценза и кога се изплащат гарантираните депозити! Стига вече всяване на паника

                        Коментар


                        • ФГВБ след като плати 3,6 милиарда ще бъде първи при продажбата на активите. Колкото и да са малко - все едни 2-2,5 милиарда лв ще се изкарат.
                          ОЗДРАВЯВАНЕ - но какво ще оздравяваме?????? Аз незнам точно какво има в портфейла, вие как разбрахте???
                          Транформациите на задължение на банката в акции не всеки ще приеме. Едни приемат, други не и съдят банката за парите си. Тогава няма ли да има дела до безкрайност и как тя ще работи евентуално в процеса на оздравяване. Сигурно ли е, че оздравяването ще се проведе правилно? Досега защо банката така се упраляваше и никоя институция не се намеси???
                          По-добре е да приключим сега със схемите на тази банка от последните години - всички ги знаете какви са.
                          Някой щял да лапне евтино активите и - а КТБ как ги лапаше до сега - скъпо ли?????

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Dimitar. Разгледай мнение
                            На последните страници от темата няколко пъти срещнах "нямало определена дата за започване на изплащането на гарантираните депозити".

                            Въпрос към притесняващите се за това: "На коя дата е отнет лиценза на КТБ?"
                            То не беше реване, не беше чудо....ще Ви/ни платят....това е ясно, защо се психясвате!? Само дето негарантираните ще си вземат парите доста по късно и след известни съдебни разходи.....
                            Last edited by Solomoon; 01.11.2014, 10:17.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Igrach Разгледай мнение
                              И?
                              Ако акционерите в КТБ обжалват пред Върховния административен съд решението на БНБ за отнемане лиценза на банката, в което не се съмнявам, откритото производство по несъстоятелност в СГС спира до влизане в сила на решението на ВАС.

                              В условията на спряна процедура по несъстоятелност нищо не може да се плаща . Освен ако Народното събрание не направи промени в Закона за банковата несъстоятелност за да започне изплащането на гарантираните депозити.

                              Ако се направят промени в закона и се започне изплащането от ФГВБ може да се стигне до ситуация при която депозитите ще бъдат платени, но лицензът на банката няма да бъде отнет.

                              Което пък от своя страна означава, че ФГВБ няма как да възстанови парите чрез продажба на активи на банката и ще трябва да вземе заем.

                              Веднъж ще се вземе заем от 1,7 млрд.лв. за изплащане на гарантираните депозити и втори път от 2 млрд.лв. за да се възстановят предишните нива.

                              От къде ще дойдат парите и на каква цена?

                              Ако ги вземат от вътрешния пазар това ще е голям натиск върху пазара.

                              От вън има ли кой да ни ги даде след всичко което се случи?

                              И кое е по евтино наистина, спасяването на банката или нейният фалит?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Dimitar. Разгледай мнение
                                Абе, вие вярвате ли на това -- "Георги Първанов, бивш президент на България – 80 милиона лева.."?
                                Това знае само Господ,Гоце,и евентуално тия славяни дето са му ги дали за усилията му по големия енергиен проект.
                                Но пък за тая работа си има Каймани....
                                Сметка може да ми държи само онзи,който е внесъл пари по нея !

                                Коментар

                                Working...
                                X