Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ветрогенератор с турбина с летящи крила

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ORKY Разгледай мнение
    Цецо благодаря за подрепата. Уважавам хора като теб . Преди да са те омаскарили , понеже такив не се спират пред нищо ще ИМ КАЖА.

    Момчета виждам че сете компетентни във всичко , НО аз не тъся добри специалисти, а ИНВЕСТОР с точно определени знания по европоейски проекти.

    Преди ВИе да си дадете оценката тази Турбина е оценена от други уважавани институции преценили са ,че идеята си струва и са я качили в тяхната база.
    МОже да намерите технологията на този линк

    Wind turbine with flying blades , а референтният номер: (12 BG 0540 3QOV)
    http://portal.enterprise-europe-netw...ology-transfer

    Така че ако освободите темата от присъствието си ще съм ви много благодарен след като веднъж Ви помолох за това
    Засякохме се та, да помоля /отново/ за повечко разяснения, ако може. Поне кинематична схема. Не бързай просто да си гониш опонентите въпреки, че може и да те дразнят - въпросите, които поставят, изискват отговор. И нека е компетентен, много хора тук не пасат трева.
    Last edited by Pyramid; 25.12.2012, 11:56.
    Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

    Коментар


    • Първоначално изпратено от lidmon Разгледай мнение
      Аааа тази тема стана култува.
      Цецо, когато човек запази мълчание когато не знае нещо изглежда по-умен. Къде видя течности и хидродинамика? Иди питай някой инженер що е то флуид и хидравлика.
      Кунчев, кого лъжеш? С тези модели нито един инвеститор няма да дойде при тебе ти изкара, че се бият пред вратата ти. Никой не почва масово производство без тестове на пълноразмерен РАБОТЕЩ модел. Айде не си чувал за динамично балансиране, а за вибрации чувал ли си? Този последния модел при силен вятър се чуди накъде да отлети. Той в малък мащаб не действа ще правиш голям. Какво си постигнал? Пълно е със всякакви модели на перки, но тези модели лежат на изчисления. Същите за които те питат, а ти си мислиш че ти завиждат и се заяждат с тебе.
      Променливотоковите генератори работят при ФИКСИРАНИ обороти - 1500 или 3000. Тогава честотата на тока е точно 50 Hz. Знаеш ли как се изчисляват тези 50 Hz? Допустимо е отклонение от плюс минус няколко оборота. След това си вън от стандарта и почваш да гориш от уреди до самия генератор. Написах и по-долу, реализирай модел с поне 10 kW и тогава говори. Ама не можеш. Сложил си едно динамо от кола с редуктор. Пробвай да го завъртиш на ръка и пак ти гарантирам, че ще ти светне крушката. Но светването на крушка е циркаджйски номер. Пробвай с авторадио и виж какво ще се получи.
      Големите ветрогенератори освен, че променят ъгъла на атака на перките или стъпката на винта, както е написал Зарата, имат и трансмисия с цел компенсация при различните скорости на вятъра. И затова няма малки ветрогенератори за променлив ток. Всичките са постояннотокови и разчитат на инвентор.
      Слушай колеги като Зарата и ще стигнеш много по-далеч. Човека е изключително компетентен.
      Само за твоя справка. Вятърен електрогенератор за около 4-5kW заедно с всичко необходимо за монтажа му струва в момента около 4-6 к лв. Същата мощност, но от фотоволтаик е около 8-10 к лв.
      ВСИЧКИ генератори, lidmon, са за ПРОМЕНЛИВ ток. Малки, големи, синхронни и асинхронни, действащи на електромагнитен принцип. Това, че после два пъти се преобразува /в прав и после-в променлив ток/, не е всеки път и е малко по-друг въпрос. Второ, аз съм склонен да приема, че нещото работи дорбе и при 100 вата действащ модел. Даже не мощността прави идеята проверима, сам съм минал по този път. За синхронните обороти си близо до истината но, и там, не е точно това, което думаш - Например, на Enercon и, ако не ме лъже паметта, при някои модели на Siemens, превключват брой на полюсите, имитирайки "трансмисия" именно поради проблематичност и в последните. Освен това,не е "задължително" да се мести ъгълът на установка на витлата въпреки, че много помага за КПД.
      Трето, да речем, че и "перката" на човека лежи на изчисления /иначе, не вярвам, изобщо да може да разчита и да твърди едно или друго за кпд и т.н./ но, zarco е прав, откъм необходимост от поддръжка, наричаното гениално от автора изделие си е проблематично. Все пак, за да получи нещо широко разпространение и не да претендира, а да завоюва титлата "шампион", трябва КОМПЛЕКСНО да съчетава ред качествени и количествени показатели тъй, щото като цяло, да превъзхожда ВСИЧКИ останали. Засега, виждам повече проблеми в тази история с летящи крила.
      Виж, понятието фронтална сила ми е без проблеми ясно - преди време, именно, използвайки тази сила, успях да снижа стартовата скорост на Н-VAWT под 3 m/s - през 2007-ма, прототипът бе построен на покрива на ТУ-Варна и се въртя извество време, някой може и да го е виждал. Но, цялата /смея да твърдя, доста ненадеждна/ механика, която тук добре са анимирали, без да се вижда по същество, в моя случай, се оказа просто ненужна, и бе заменена от "счупено" рамо, без други "хитрости". И без претенции за гениалност. Евентуалномалко, по-обстойно разяснение с илюстрация /тук, да я видим - приемам и сканирано от ръчна скица, в *.jpg формат/ би могло и да понаклони везните, знам ли. Без да я видя, обаче...
      - Защо просто да вярвам?
      Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

      Коментар


      • Цецо благодаря за подрепата. Уважавам хора като теб . Преди да са те омаскарили , понеже такив не се спират пред нищо ще ИМ КАЖА.

        Момчета виждам че сете компетентни във всичко , НО аз не тъся добри специалисти, а ИНВЕСТОР с точно определени знания по европоейски проекти.

        Преди ВИе да си дадете оценката тази Турбина е оценена от други уважавани институции преценили са ,че идеята си струва и са я качили в тяхната база.
        МОже да намерите технологията на този линк

        Wind turbine with flying blades , а референтният номер: (12 BG 0540 3QOV)
        http://portal.enterprise-europe-netw...ology-transfer

        Така че ако освободите темата от присъствието си ще съм ви много благодарен след като веднъж Ви помолох за това

        Коментар


        • Аааа тази тема стана култува.
          Цецо, когато човек запази мълчание когато не знае нещо изглежда по-умен. Къде видя течности и хидродинамика? Иди питай някой инженер що е то флуид и хидравлика.
          Кунчев, кого лъжеш? С тези модели нито един инвеститор няма да дойде при тебе ти изкара, че се бият пред вратата ти. Никой не почва масово производство без тестове на пълноразмерен РАБОТЕЩ модел. Айде не си чувал за динамично балансиране, а за вибрации чувал ли си? Този последния модел при силен вятър се чуди накъде да отлети. Той в малък мащаб не действа ще правиш голям. Какво си постигнал? Пълно е със всякакви модели на перки, но тези модели лежат на изчисления. Същите за които те питат, а ти си мислиш че ти завиждат и се заяждат с тебе.
          Променливотоковите генератори работят при ФИКСИРАНИ обороти - 1500 или 3000. Тогава честотата на тока е точно 50 Hz. Знаеш ли как се изчисляват тези 50 Hz? Допустимо е отклонение от плюс минус няколко оборота. След това си вън от стандарта и почваш да гориш от уреди до самия генератор. Написах и по-долу, реализирай модел с поне 10 kW и тогава говори. Ама не можеш. Сложил си едно динамо от кола с редуктор. Пробвай да го завъртиш на ръка и пак ти гарантирам, че ще ти светне крушката. Но светването на крушка е циркаджйски номер. Пробвай с авторадио и виж какво ще се получи.
          Големите ветрогенератори освен, че променят ъгъла на атака на перките или стъпката на винта, както е написал Зарата, имат и трансмисия с цел компенсация при различните скорости на вятъра. И затова няма малки ветрогенератори за променлив ток. Всичките са постояннотокови и разчитат на инвентор.
          Слушай колеги като Зарата и ще стигнеш много по-далеч. Човека е изключително компетентен.
          Само за твоя справка. Вятърен електрогенератор за около 4-5kW заедно с всичко необходимо за монтажа му струва в момента около 4-6 к лв. Същата мощност, но от фотоволтаик е около 8-10 к лв.

          Коментар


          • Чудя се къде съм попаднал. До сега няма инвеститор, с който да съм разговоарял и да ми е давал акъл какво да правя . Преценяват идеята и са прелагали вариант за съвместна работа . Само един си изпусна нервите каза, че разполага с всякакви машини за производство в неговата държава за да произвеждаме там, а тука сме били на равнище маймуни. Обяснух му, че като са на такова ниво , да си бяха измислили те технологията, а не да произвеждат аксиални ветрогенератори. Сега като ВИ чета и си мсиля дали пък не е бил прав..

            Коментар


            • Зарко, не го познавам Кънчо и не искам да го защитавам. Прави ми лошо впечатление обаче начина, по който настървено го нападаш. Не виждам нищо лошо да е направил, просто е ентусиаст и не трябва да го порицаваме, а напротив. Обвиняваш го, че използва неправилно терминологията - за фронталната сила и аз се чудих какво е, така както и се чудя за терминологията, която ти много смело и компетентно използваш. Би ли ми казал хидравликата наука за какво е и как тя има отношение към вятърните генератори? Същото и за изтичането на течности?
              Весела Коледа!
              най- силното доказателство,че съществува и друг разум във Вселената,е че никой не се е свързал с нас

              Коментар


              • Кънчо , нали няма да те обидя , ако се обръщам така към теб - така почнах в началото.
                Имам конкретни въпроси към теб , но - за да не те злепоставям пред останалите , ще те помоля да отговориш , когато си разбрал принципът на действие на нещото , което мислиш , че може да върши работа , по-голяма от това да захранва една ел.крушка , без тоя слаб консуматор да прекъсва подаването на светлина повече от 1 час. Това , което ни показваш тук няма такива параметри , няма как и да ги има , дори размерите му да са 5 пъти по-големи от настоящите , защото посоката , в която движиш е грешна.
                Погледнах по диагонал мненията ти. В тях не виждам да говориш за онова , което вчера ти писах , че трябва да бъде началото в твоите знания в областта , в която /уви!/ искаш да ти признаем сериозни постижения. Разбира се – твоята „тактика” е тактиката на масовият български „изобретател” – да се прави на ощипана госпожица – колко е недооценен и как тук всички са срещу него.
                Докато не видиш , че хората , които ти опонират – ти казват верни неща – няма да ти се получи „технологията”. Ето как за кратко те накарах да изоставиш непознатата ти „смайваща” възвратно-постъпателно движеща си идейка – само с няколко контрааргументи по отношение на поддържането.
                Хайде да видим как е с роторната , че тук нещата са още по-зле – отново има експлоатация и поддържане. Отново ти казвам , без да си прочетеш с разбиране ония 3-4 термина , за които и други хора във форума ти говорят – няма да те бъде /няма да ги потретям/. Вървим натам – още една препоръка: да забравиш временно понятието „зелена енергия” и да не го споменаваш произволно , защото то с нищо не ти помага в работата /с него не караш никого да ахка от изумление тук , още повече – ако е инвеститор/. Концентрирай се върху същността на работата си, което означава , че:

                1. Научаваш /след нещата , за които вече ти говорих/ още и що е то подемна сила и как се постига тя. Препоръка: не се колебай да изхвърлиш идеята си на боклука и да почнеш отначало. Отговори си на въпроса, защо крилата на самолета НЕ СА призматични тела , а имат определена форма. Осъзнай и защо би се доверил на крилото на делтапланера, но не би скочил от високо с макет на движещи се крила.
                2. Защо ОЩЕ да изхвърлиш досегашната си идея с байрачетата , ли? Защото нямаш понятие от статично балансиране на ротори , за динамично балансиране – дори не ти споменавам , защото ще ме гледаш както гледат едни животинки ... Т.е. – освен за конструкция , трябва много да четеш и хидравлика , изтичане на флуиди , съпротивления при изтичане и още веднъж – за всички сили , които отдавна са формулирани – СПРИ да ни налагаш някаква измислена от теб „фронтална” сила – силите са други , но ти не си узрял още за тях /в нета трудно ще ги намериш , но потърси и в дебелите книги/.
                3. Спокойно можеш да изхвърлиш и терминът „летящи” крила – тъпо е и не се вързва по никакъв начин с балансирането на ротора. Дори не знаеш , че хората отдавна имат практика в тая област , т.е. – трябва да четеш за достиженията на човечеството , иначе – ще се въртиш в ожънато поле. Знаеш ли , например за съществуването на винт с регулируема стъпка? Ама що ли те питам това , ако ти не би могъл дори да ми формулираш изключително важният параметър стъпка?
                4. Ти си можеш и без тия неща , нали? А АКО СЛУЧАЙНО ти тръгне „изобретението” , как ще го експлоатираш , колко време , ако не е балансирано по горните начини? Дори и не си мислил за това , нали? Колко ще сменяш лагери , а? А те са много скъпи – даваш ли си сметка за това – или те паричките са на някой балък , дето ти е повярвал: ще ги кръстиш присъщо необходими разходи и ще продължиш да го доиш – нали нищо не схваща? Абе , следка работа!!!
                5. Ако не откараш поне 1-2 години в дейност , свързана с обслужване на турбини и сам да правиш статично и динамично балансиране на роторите , валовете и въртящите се части – да знаеш , че няма да ти се отвори парашута с байрачетата , които се веят при силен вятър , защото вместо тях можеш да бучнеш и моливи и пак ще се въртят. Е , даваш ли си сметка , че всичко ще се върти , но едно нещо ще се върти благодарение на специфичната форма на крилото си и ще се създава толкова полезната ни подемна сила , т.е. - знаеш ли колко по-малко средства ще отидат на оня , който БИ ти повярвал - и какъв ефект би имало , ако махнеш твоите импровизации??.
                6. Ел.част изобщо не ти е приоритет , нали – там имаш да решаваш доста непознати за теб проблеми. Знаеш ли например що е то косинус фи и какъв е неговият смисъл?

                Цяла нощ да пиша тук , няма да схванеш нещата по причината , че хората , които ти казват истината и не те четкат – ти възприемаш като врагове.
                Накрая по мнението – да кандидатстваш по програма на европейски фондове! Па , иди – и им покажи на тея чужденци колко знае /не знае/ нашего брата – българина.
                Ще те гледат в недоумение , точно както се гледа едно теле в железница. Все пак тук не е технически университет , нито институция за придобиване на практически умения.
                Грубичко , но справедливо.

                Без връзка или аналогия с казаното по-горе , потърсих един много поучителен диалог...Мисля , че няма българин , който да не познава героя:

                Какво ядете там, круша ли? Браво! Я да видим, тъй както съм легнал, мога ли изяде една круша. Благодарим! Отде ги взимате вий тези неща?
                — Купуваме ги — отговаря едва сдържано един от нас.
                — Тъй ли? Браво! — одобрява той с пълни от сочната круша уста. — Аз обичам круши.
                Last edited by зарата; 25.12.2012, 00:05.
                If something inspires you, follow it! Henry Ford

                Коментар


                • ORKY, редно е да се стремим към максимално оползотворяване на енергията, която минава през омитаната площ на пропелера. Както ти регулираш тази система, реално, губиш голям процент от духането. Особено, това личи при средни и силни ветрове. Губи ми се как, за Бога, ще компенсираш физическото отслабване на конструкцията с относително постоянната мощност, която няма как да е /близка?/ до пропускания максимум, щом се развяват при слаб и свиват-при силен вятър, пусти перки. Една перка /ЕДНА, от пропелер!/ с тегло няколко тона, от стъкло и смоли, т.нар.замърсяване на Зелената идея - с което съм съгласен - е в пъти по-трайна, устойчива и с по-висок пробег между ремонтите, отколкото вашите. Сложни са и изповядват идеология, малко извън потока на енергията. Ако в силен вятър свиваш "платната", по идея, губиш по няколко линии: първо, снижил си максималната мощност, второ, увеличил си сложност и себестойност, респ. поддръжка и постоянни разходи и, трето, снижил си междуремонтния пробег. Механиката на птичето крило не е чак такава новост в света но, защо, мислиш, самолетите ОЩЕ ги правят с твърдо крило? Нещата са прости: технологичност, здравина, изисквания към производствените мощности. Разбирам какво чувстваш но, за момента, виждам основно амбицията и трудностите, които следва да се преодолеят до евентуално такъв прототип, който /при доста по-добри години/ да привлече сериозен развоен капитал. Препоръчвам ти, ако наистина сте толкова дълбоко в материала, да опитате да привлечете капитал по грантова схема през някоя от оперативните програми на ЕС или са подирите по-старателно своя бизнес ангел. Стискам палци, дано се получи но, имате МНОГО въпроси за решаване, друже.
                  Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ORKY Разгледай мнение
                    Перката от 20 видео има закачен товар от две лампи виждат се отдясно под рамката като се завърти , че светват. Перката е с алуминиеви крила 0.5 мм ламарина.НЕ Е ОТ КАРТОН. Така че преди да давате предложения вижте всички видея .Хубаво беше да видите идеята, а не изпълнението в противен слуай спора е е бемислен. А що се отнася до инвестирането има желаещи с техни условия, които не се покриват с нашите. Ревгулирането на мощността при този модел става мигновенно за разлика от пропелерите за които им трябва време за да извъртят ъгъла на атака, което води до големи претоварвания по време на пикове.Има линкове под някой видея с технически описания как преодоляваме проблемите на съвремените вятърни съоръжения.
                    перката от клипчето е малка... ако с това чудо ще се прави генерация трябва да се пусне по-сериозен макет, защото никой няма да се занимава с малки перки - там има доста разработки.

                    без да претендирам за машинен експерт ..си мисля, че с толкова връзки ..няма как да не се стига до периодични аварии по тези перки... затова пуснете една сериозна..някъде на видно място и я оставете на вятъра поне година...убеден съм, че и вие не сте наясно за тази година какво ще се случи.

                    в крайна сметка като пишеш тук е, за да видиш как се приема проекта, а не да си правим евала един на друг..нали... писаха го колеги..не е убедително...

                    http://www.youtube.com/watch?v=tIDKfS_PeKg

                    това клипче бих го изтрил на секундата на твое място... няма как наблюдателен човек да пропусне, че в затворено помещение перката започва да се върти и чак тогава човекът по пантофи тръгва победоносно напред
                    Last edited by bertram; 24.12.2012, 16:10.
                    това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                    Коментар


                    • Перката от 20 видео има закачен товар от две лампи виждат се отдясно под рамката като се завърти , че светват. Перката е с алуминиеви крила 0.5 мм ламарина.НЕ Е ОТ КАРТОН. Така че преди да давате предложения вижте всички видея .Хубаво беше да видите идеята, а не изпълнението в противен слуай спора е е бемислен. А що се отнася до инвестирането има желаещи с техни условия, които не се покриват с нашите. Ревгулирането на мощността при този модел става мигновенно за разлика от пропелерите за които им трябва време за да извъртят ъгъла на атака, което води до големи претоварвания по време на пикове.Има линкове под някой видея с технически описания как преодоляваме проблемите на съвремените вятърни съоръжения.

                      Коментар


                      • тук основните съмнения са за перката.

                        на твое място бих направил следното : ще инвестирам време и лични средства да вдигна на един пилон с една перка примерно 8-10м диаметър... може без генратор..само някакъв товар, който да симулира генератора

                        и ще я оставя тази перка да се ветрее поне година, за да се види как е като конструкция.

                        ясно е, че ще струва пари, но никой няма да тръгне да инвестира средства по модели правени от тел и картон... просто трябва да се види как ще се държи един макет нправен от реални качествени материали...

                        поздрави
                        това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                        Коментар


                        • Всичко добро ВИ желая момчета весели празници благодаря за препоръчките. АКо някой Вижда нещо светно в това, което съм показал може да заповяда да разговаряме.Последните 3 ма им разбрах мнението и не ме карайте да ви чета насила.

                          Коментар


                          • Кунчев, хубаво си го замислил, но съфорумците са прави - туряш коня пред каруцата. Направи един хубав прототип, с който да ни шашнеш, бъди готов да дадеш изчерпателен и компетентен отговор на всеки въпрос. С тази хилава конструкция никой няма да се впечатли. И си проверявай правописа преди да публикуваш мнение - татко ти сигурно бързо диктува, но все пак ...

                            Поздрави и успех в начинанието!

                            Коментар


                            • Кунчев, професионално се занивам в сферата на електропроизводството и до момента не си поставил никакъв стандарт! Едно хилаво динамо не е работещ модел. Реализирай проект за 10 kW примерно и тогава говори.
                              Дори и от клипа който си пуснал се вижда, че скоростта не е постоянна. Оттук ти се променя непрекъснато отдаваната мощност. В истинска ВЕИ това се компенсира с промяна ъгъла на атака на перките или някаква редукторна кутия или комбинация от двете.

                              Коментар


                              • Ceco Благодаря за хубавите думи.

                                За последният пост виж отдолу в дясно има две крушки светят при завъртане.То е написано колко вата са. не ставай смешен хейтер
                                http://www.youtube.com/watch?v=3p4SBNAekwM

                                Лидмон ние не само поставяме станадарти ние ги устояваме. Аз обясних че съоружението произвежда ток и може дори в този вариант да превъзхожда аналозите си десетки пъти по произведена енергия. Съоръжението не само. е рециклируемо то е създадено от материални за рециклиране.

                                За останалите които изразиха съмнение в конструкицята тази перка на това видео е създадена от нездрави материали - тел и картончета и нормално беше силният вятъра да разкъса хартията и огъне рамената от телчета. Ние сме постигнали независимост от здравината на конструкцията поради ред осмислени решения.
                                http://www.youtube.com/watch?v=hfWTm5SSFyQ

                                Тази технология не се отъждестваява само с този модел. Тя е проектна цялостна мащабна идея за зелена енергия. Тя притежава уникални съоръжения работещи н на ниските скорости на плавателни реки като Дунав , океански течения , и приливи и отливи, съоръжения за вятърна енергия , има разработено и съоръжение работещо на топлообмен на базата на стърлинг двигател има собствена концепция как да с епостигне зелена енергиина независимост. Разработвана е повече от 10 г с цел постигане на енергиина независимост на хората. За да разкажем за преимуществата на технологията ние влязохме в конфликт със сввременната зелена енергия защото ракривхме проблемите и и как ние ги решаваме. Ние се надявахме да получим залужено медиино винмание и подкрепа от сегашната зелена енергия , но се получи точно обратния ефект. Искахме технологията да бъде разработена в български университети с европейкси средства, тъй като насоките са много , За съжаление получихме недоверие и обиди. Европа обаче все повече ще подкрепя такива идеи и независимо проблемите които ни съдадоха до сега зелените( унищожаваки нашите изяви) , това е един проект, които си струва да се инвестира на ранен етап , защото бъдещето е на такива проекти ,, източването на държавни средства и далаверите с държавата все повече ще са рисков капитал ,както се получи със съвременната зелена енергия искаща да ползва държавата като рекетьор на хората.
                                Last edited by ORKY; 24.12.2012, 12:04.

                                Коментар

                                Working...
                                X